Dugó is lehet az útalapon

Akt.:
Az útviszonyokra panaszkodnak a Csárda utcaiak
Az útviszonyokra panaszkodnak a Csárda utcaiak - © Fotó: Molnár Péter
Debrecen – Még az idén elkezdődik a Monostorpályi utat a Diószegi úttal összekötő Csárda utca burkolása.

Panaszos levelet kaptunk a Biczó István-kertből, a Csárda utcából. Az ottaniak azért keresték meg szerkesztőségünket, mert szerintük nagyon rossz az út burkolata, pontosabban a burkolatlansága. Homokkal kevert zúzott kövön lehet közlekedni. A forgalom viszont meglepően nagy.

Külterület ugyan, de…

A Monostorpályi út felől érkeztünk a helyszínre, az ottani buszfordulótól alig 100 méterre kezdődő utcába. Arra, hogy elhagytuk a belterületi határt, elsősorban onnan jöttünk rá, hogy „elfogyott alólunk” az aszfalt és az épületeken hiába kerestünk házszámot. Ott találkoztunk az egyik panaszossal, Baksai Istvánnal, aki elmondta: a körülbelül két kilométer hosszú Csárda utca sokban különbözik a környező kis, keskeny utcáktól. Itt két autó kényelmesen elfér egymás mellett. A csatorna kivételével minden közmű kiépült és működik a szemétszállítás.

A Biczó István-kertben lakók száma növekszik, eléri a 10 ezret. Hozzátette az a gond, hogy az út alapja zúzott kő, amelyre homokot terítettek. Azt időnként gréderrel elsimítják, de komolyabb eső után mindig újabb és újabb kátyúk keletkeznek. Ezért, akik ismerik az ottani viszonyokat, olyankor csak lépésben mernek haladni. – Folyamatosan tengelytörés fenyeget. Száraz időben pedig száll a por, ami beborítja a környéket – fogalmazott a panaszos.


Csárda utca Fotó: Molnár Péter ©

Közben megállt mellettünk egy személyautó, abból a közelben, az Ölyves utcában lakó Karacs Mária szállt ki. Ő arról beszélt, hogy a reggeli munka, illetve iskolakezdés idején, valamint késő délután sokszor dugó alakul ki a Csárda utcán. Annyi gépjármű közlekedik ott, hogy lépésben követik egymást. – A sár és a por miatt nem győzöm az autót mosatni – fogalmazott.

Mártáné Kádár Erzsébet arról beszélt, hogy az utcában működik egy magán busztelep és szippantós autók is közlekednek arra, amelyek hamar tönkreteszik az utat. – Az autóm futóművét egy hónapja csináltattam meg 25 ezerért, néhány napja pedig egy felcsapódó kő törte be itt a szélvédőt – mutatta.

– Az út minősége egyenlő a nullával! Minden évben tömörítik, de semmit nem ér. A korábbi, kemény teleszkópú kocsimban csaknem 300 ezerért cseréltettem lengőkarokat – panaszkodott Bukovecz Szabolcs. Kijelentette: amennyiben a város azt mondaná, hogy fizessem ki a leaszfaltozás rám eső részét, kész lennék kinyitni a pénztárcámat.

HBN


55 ezer forintot kérnek

A polgármesteri hivatal illetékese azt közölte lapunkkal, hogy a Csárda utcán az önkormányzat 2015-ben, 600 ezer forint értékben, négy alkalommal végeztetett útjavítási munkálatokat. A teljes felületet gréderezték, hengerelték, a gödröket pedig mart aszfalttal töltötték fel.

Közben elkészítették az utca útépítési és csapadékvíz elvezetési terveit. A teljes felület aszfaltozása 5,5 méter szélességben, több ütemben valósulhat meg. Az első ütem várhatóan 2016-ban készülhet el. A csapadékvizet a már meglévő árokba vezetnék, amelyet lezárnának, zárt csatornát alakítanának ki. A beruházás várható költsége több mint 400 millió forint lesz, ezért van szükség a több ütemben történő kivitelezésre. A Csárda utcaiaknak ingatlanonként maximum 55 ezer forinttal kell majd hozzájárulniuk az önerős útépítéshez. Az így befolyó összeg a teljes költség töredékét (1-5 százalékát) teszi ki – hangsúlyozta a polgármesteri hivatal illetékese.









hirdetés