Dobogós helyen vagyunk az európai rangsorban

Debrecen. – Európában a második legnagyobb növekedési arány a hazai élelmiszer-kiskereskedelemé.

„Öt egymás után következő negyedévben érte el élelmiszer-kiskereskedelmünk bevétele Európában a második legnagyobb növekedési arányt” – Szűcs-Villányi Ágnes, a Nielsen osztályvezetője.

A törökök után

Magyarországon az európai átlagot meghaladó mértékben nőtt az élelmiszer-kiskereskedelem forgalma értékben is, mennyiségben is a második negyedév során, tavaly április-júniushoz viszonyítva. Nálunk érték szempontjából 3,9, mennyiséget tekintve pedig 1,2 százalékkal több árut adtak el a boltokban. Ugyanezek a mutatók huszonegy fejlett európai ország átlagában 2,4 illetve 0,7 százalékosak. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat negyedévenkénti európai elemzése. Élelmiszer, háztartási vegyi áru és kozmetikum értékben mért bolti forgalmának hazai 3,9 százalékos növekedése Európában a második legnagyobb arány a törökországi 14,2 után. (A magas török mutatónál figyelembe kell venni, hogy az átlagárak 9,6 százalékkal emelkedtek a második negyedév során).

HBN








hirdetés