DK: a belvárosban importálják a zajt

Akt.:
DK: a belvárosban importálják a zajt
© Illusztráció: Derencsényi István
Debrecen – Több közlekedési szakember szerint épeszű ember nem szabadít egy város központjára napi több száz füstölő, zajos buszt. Nem teszi ezt se a felszínen, de a föld alatt sem – mondta csütörtöki tájékoztatóján Varga Zoltán, a Demokratikus Koalíció önkormányzati képviselője, hozzátéve, hogy Debrecen önkormányzata mégis belevág az intermodális központ megépítésébe.

Ezzel egyrészt az építkezés hosszú éveire teljesen lehetetlenné teszik – fogalmazott – az amúgy jelenleg is az ország legrosszabb közlekedésével, legtöbb dugóban töltött órával „büszkélkedő” város, Debrecen közlekedését, másrészt a napi több száz helyközi busszal a belvárosba importálják a zajt, a bizonyítottan rákkeltő diesel kipufogógázok okozta környezetszennyezést, az elviselhetetlen közlekedési dugókat, és a hasonló buszpályaudvarokra jellemző, lepusztult, elhanyagolt környezetet, koszt, és piszkot. Szerinte a debreceniek hosszú évekig állhatunk majd a dugókban, unaloműzőként hatalmas építési gödröket nézegetve, miközben a távolról Mészáros Lőrincnek, közelről orbáni-oligarchának látszó kormányzati kreatúrák tömik a zsebüket az itt elsíbolt milliárdokkal.

Reagált a Fidesz-frakció

Debrecenben a vasútállomás a Petőfi téren van, ez 150 éves adottság, 1961-ben pedig ott épült fel a jelenlegi fogadóépület. Ezért kézenfekvő, hogy az új főpályaudvar is ott álljon. Emlékeztettek: az építkezés miatti közlekedési szakemberek számításai szerint a forgalom átszervezése után átlagosan 50 százalékkal nő az érintett csomópontok áteresztő képessége. A közbeszerzési eljárás pedig még tart.

HBN


Újra kell tanulnunk a debreceni közlekedést

Ötvenkét csomópontot érintő változtatások következnek – gyorsítanák a forgalmat.








hirdetés