Debreceni salakmotor: akik garantálják a folytatást

Egy új salakmotoros klub már biztosan
továbbviszi a sportág debreceni
hagyományait.


Debrecen Speedway SE – ízlelgessük a
megnevezést, ugyanis ez az új
cívisvárosi salakmotoros egyesület
neve. A vadonatúj gárda
vezetői, Balogh János elnök és
idősebb Tabaka József elnökhelyettes
rögtön a beszélgetés
elején leszögezték, az
új klub nem jogutódja a Hajdú
Speedway Clubnak, bár több feladatuk
megegyezik a megszűnt egyesület
munkájával, céljaival. A Debrecen
Speedway – karöltve a Salakmotorsport
Magyarországon Alapítvánnyal
– bérlőként gazdája
lesz a Gázvezeték utcai
salakstadionnak, s kiemelt figyelmet
fordít a fiatal versenyzőkre.

Várhatóan tucatnyi
verseny


– Már tavaly sejteni lehetett, hogy
megszűnnek a debreceni salakmotoros klubok,
ezért novemberben elkezdtünk egy új
egyesület
megalapításán dolgozni.
Többen is voltak, akik fantáziát
láttak egy új egyesületben, de
végül Tabaka
Józseffel
ketten maradtunk,
akik érdemben, azaz anyagilag és
munkával is elindítottuk a Speedway
Debrecen SE-t – nyilatkozta a Naplónak
Balogh János, aki évek óta a
Salakmotorsport Magyarországon
Alapítvány
létrehozójaként segíti a
hazai speedwayt.


– November óta – amikor minden
véglegessé vált – folynak a
munkálatok a pályán, többek
között biztonságosabbá
tettük a lelátókat és
feljárókat, kicseréltük a
palánk csúszólemezét,
így idén is megkapja a pálya a
nemzetközi versenyekhez szükséges
licencet.


Köztudomású, idén még
bérlők vagyunk a stadionban, de
reménykedünk a folytatásban, s a
jövőben is felzúghatnak a
motorok a debreceni arénában. Idén
a klubunk rendezi a magyar bajnoki versenyek
ránk eső részét, a
Négy nemzet kupája elnevezésű
junior megmérettetés egyik
fordulóját, május 1-jén a
junior Európa-bajnoki
elődöntőjét, s a
hagyományokhoz hűen augusztus 20-án
lesz Debrecen Nagydíj a Gázvezeték
utcai stadionban.


Tervezés alatt áll egy nemzetközi
ligasorozat, ami ha tető alá kerül,
akkor a magyarországi fordulóját a
cívisvárosban nézhetik
meg a szurkolók. A saját
rendezésű viadalokon túl
bérbe adjuk a létesítményt,
ami várhatóan még plusz 5-6
versenyt jelent.

Csakis fiatalok


Az újonnan alakult egyesület
versenyzői valamennyien junior korúak, de
így is van egy igazán jól
csengő név a listán: Tabaka
Józsefé
. – Jelenleg
három motorosunk van, Tabaka
József
, Szilágyi
Tamás
és Nagy
Zsolt
, de amennyiben biztossá
válik, hogy lesz
utánpótlás-bajnokság, akkor
várhatóan Kónya
Sándor
, Szegvári
Róbert
és Bányai
Tamás
is hozzánk kerül
– sorolta idősebb Tabaka
József
, aki hozzátette, a
vezetők elsődleges célja az
utánpótláskorú
versenyzők segítése és a
fiatal tehetségek felkutatása. Az
illetékesek azt szeretnék, ha a szakmai
munkát elismert tréner
irányítaná, ezért
már meg is kezdték a
tárgyalásokat a kiszemeltekkel.


A Debrecen Speedway vezetői kiemelték,
előrehaladott megbeszéléseket
folytatnak a lengyel ligában szereplő
Speedway Miskolc illetékeseivel, hogy a
két egyesület még szorosabbá
tegye a kapcsolatát, de a debreceniek minden
hazánkban működő klubbal
jó viszonyt szeretnének
kialakítani.


Debrecen Speedway SE – ízlelgessük a
megnevezést, ugyanis ez az új
cívisvárosi salakmotoros egyesület
neve. A vadonatúj gárda
vezetői, Balogh János elnök és
idősebb Tabaka József elnökhelyettes
rögtön a beszélgetés
elején leszögezték, az új
klub nem jogutódja a Hajdú Speedway
Clubnak, bár több feladatuk megegyezik a
megszűnt egyesület munkájával,
céljaival.


A Debrecen Speedway – karöltve a
Salakmotorsport Magyarországon
Alapítvánnyal –
bérlőként gazdája lesz a
Gázvezeték utcai salakstadionnak, s
kiemelt figyelmet fordít a fiatal
versenyzőkre. Várhatóan tucatnyi
verseny – Már tavaly sejteni lehetett,
hogy megszűnnek a debreceni salakmotoros klubok,
ezért novemberben elkezdtünk egy új
egyesület
megalapításán dolgozni.
Többen is voltak, akik fantáziát
láttak egy új egyesületben, de
végül Tabaka Józseffel ketten
maradtunk, akik érdemben, azaz anyagilag
és munkával is elindítottuk a
Speedway Debrecen SE-t – nyilatkozta a
Naplónak Balogh János, aki évek
óta a Salakmotorsport Magyarországon
Alapítvány
létrehozójaként segíti a
hazai speedwayt. – November óta –
amikor minden véglegessé vált
– folynak a munkálatok a
pályán, többek között
biztonságosabbá tettük a
lelátókat és
feljárókat, kicseréltük a
palánk csúszólemezét,
így idén is megkapja a pálya a
nemzetközi versenyekhez szükséges
licencet.


Köztudomású, idén még
bérlők vagyunk a stadionban, de
reménykedünk a folytatásban, s a
jövőben is felzúghatnak a
motorok a debreceni arénában. Idén
a klubunk rendezi a magyar bajnoki versenyek
ránk eső részét, a
Négy nemzet kupája elnevezésű
junior megmérettetés egyik
fordulóját, május 1-jén a
junior Európa-bajnoki
elődöntőjét, s a
hagyományokhoz hűen augusztus 20-án
lesz Debrecen Nagydíj a Gázvezeték
utcai stadionban. Tervezés alatt áll egy
nemzetközi ligasorozat, ami ha tető
alá kerül, akkor a magyarországi
fordulóját a cívisvárosban
nézhetik meg a szurkolók.


A saját rendezésű viadalokon
túl bérbe adjuk a
létesítményt, ami
várhatóan még plusz 5-6 versenyt
jelent. Csakis fiatalok Az újonnan alakult
egyesület versenyzői valamennyien junior
korúak, de így is van egy igazán
jól csengő név a listán:
Tabaka Józsefé. –
Jelenleg három motorosunk van, Tabaka
József
, Szilágyi
Tamás
és Nagy
Zsolt
, de amennyiben biztossá
válik, hogy lesz
utánpótlás-bajnokság, akkor
várhatóan Kónya Sándor,
Szegvári Róbert és Bányai
Tamás is hozzánk kerül –
sorolta idősebb Tabaka
József
, aki hozzátette, a
vezetők elsődleges célja az
utánpótláskorú
versenyzők segítése és a
fiatal tehetségek felkutatása. Az
illetékesek azt szeretnék, ha a szakmai
munkát elismert tréner
irányítaná, ezért
már meg is kezdték a
tárgyalásokat a kiszemeltekkel.


A Debrecen Speedway vezetői kiemelték,
előrehaladott
megbeszéléseket folytatnak a lengyel
ligában szereplő Speedway Miskolc
illetékeseivel, hogy a két egyesület
még szorosabbá tegye a
kapcsolatát, de a debreceniek minden
hazánkban működő klubbal
jó viszonyt szeretnének
kialakítani.

Címkék: ,