Debreceni repülőtér – Nincs gáz, van kerozin!

Akt.:
Debreceni repülőtér – Nincs gáz, van kerozin!
Debrecen – Hiába kopogtatott a többi üzemanyagszállító cég, rendeződött a viszony a Totállal.

Úgy tűnik, megnyugatóan rendeződtek a debreceni repülőtér üzemanyag-ellátása körüli gondok, melyekről a Napló elsőként számolt be július közepén, annak apropóján, hogy 50 percet késett egy Wizz Air-járat, mert nem érkezett meg idejében a kerozinszállítmány. Meleghegyi Tamás József, az Airport Debrecen (AD) Kft. ügyvezetője akkor úgy fogalmazott, ha a helyzet nem változik az üzemanyag-szállító Totál Hungária Kft. és az AD között, akkor szerződést bontanak. Erre nem volt szükség. Cikkeink után ugyanis a magyarországi, sőt az üzletág európai vezetője is Debrecenbe jött tárgyalni, s napokon belül olyan intézkedéseket hoztak, amelyekkel megszüntették a késedelmeket.

– Partnereink ígéretet tettek az itt lévő eszközök korszerűsítésére, illetve további repülőgépkiszolgáló berendezések telepítésére. Valamint olyan kiegészítések kerülnek a szerződésbe, ami garantálja, hogy mindig megfelelő mennyiségű üzemanyag legyen a repülőtéren. Ez utóbbi különösen fontos a moszkvai charterek beindulása óta, azoknak ugyanis jelentős mennyiségű kerozinra van szükségük – mondta a Naplónak az ügyvezető.

Fejleszteni márpedig kell

A debreceni repülőtér botrányos üzemanyag-ellátási gondjainak napvilágra kerülése után, – információink szerint – a Totál Hungária Kft. vezetői nemcsak személyes találkozóval biztosították partnerüket szándékukról, de leváltották a cívisvárosi légikikötő kiszolgálását koordináló munkatársukat is. Meleghegyi Tamás József, a repülőteret üzemeltető Airport Debrecen (AD) Kft. ügyvezetője ezt a hírt ugyan nem kívánta kommentálni, arról viszont nyíltan beszélt, hogy nem egy cég kopogtatott náluk szállítási szerződés reményében.

Más idők járnak

– Valamennyi kerozin-forgalmazó vállalat megkeresett minket, de mivel van egy élő megállapodásunk a Totál Hungária Kft.-vel – s úgy tűnik, rendeződik a kapcsolat, ha rövid időn belül megvalósulnak az ígért változtatások –, akkor ezt a szerződést fogjuk megfelelően alakítgatni. Ez természetesen nekik is nagyon fontos – mondta a Naplónak az ügyvezető. Hangsúlyozva: amikor ez a szerződés megköttetett, akkor még nem is volt igazi légiközlekedés, azóta sokat változtak az idők. – Itt nem személyekre való mutogatás, hanem megváltozott eszközigények vannak – tette hozzá.

Újabb szerződés

Egy biztos, hogy a közeljövőben jelentős fejlesztéseket kell elvégeznie a Totálnak, melyek kritikus fontosságúak a légikikötő gyors és biztonságos repülőgép-kiszolgálásához. Ám addig az AD sem ül ölbe tett kézzel. Szerdai ottjártunkkor az ügyvezető épp egy szerződés aláírására készült. – Néhány napon belül új airside eszközök érkeznek majd hozzánk, például utaslépcsők, poggyásszállító-szalagok, poggyászvontató szerelvények stb. Tehát jelentős eszközpark-bővítésre készülünk – árulta el Meleghegyi Tamás, ám a beruházás összegéről szűkszavúan csak annyit jegyzett meg, minden eszköz több millió forint értékű. Elmondta, mindezekkel tovább növelhetik az utaskiszolgálás színvonalát és gyorsaságát. Ennek okán a közelmúltban egyébként a munkavállalói létszámukat is bővítették.

HBN-FÁ

 

A kánikulában már a fagyra készülnek

– Elkezdtük a téli üzemre való felkészülést, ami szintén új dolog lesz a repülőtér életében, hiszen ebben a terminálban még soha nem volt forgalom télen – tért ki a távlati tennivalókra az ügyvezető, hangsúlyozva: ha egyszer sem esik a hó, akkor is rendelkezni kell a szükséges gépparkkal, sőt tudással… – Amikor a 80-as években még a Malévnál dolgoztam, a milánói központi reptéren egyszer esett körülbelül három centi hó. Hiába rendelkeztek a legkorszerűbb eszközökkel, bezárták a repteret, mert nem tudták elindítani azokat. De, komolyra fordítva, a jégtelelnítés és a hóeltakarítás nagy kockázatokat rejtő feladatok, melyekre legkésőbb november elejére fel kell készülnünk.

 

Kérdéses még…

… a Totál-eszközök lecserélésének időpontja. (Ahhoz ugyanis műszaki átállási terv szükséges, illetve el kell sajátítani az új berendezések kezelését, mert azok kritikus fontosságúak, és nagy biztonsági kockázatúak.)

…, hogy ki fogja kezelni az eszközöket. (Egyelőre nem rögzítették, hogy a Totál Hungária saját személyzetet biztosít, vagy kifizeti a repülőtér munkavállalóit.)

…, hogy át kell-e költöztetni a Totál Hungária telephelyét. (Az ugyanis már a Xanga-csoport területén van. Erről az érintettek (végre) tárgyalásba kezdtek.)