Debreceni Főpályaudvar: már értékelik az új tenderre érkezett ajánlatokat

Debreceni Főpályaudvar: már értékelik az új tenderre érkezett ajánlatokat
© A látványterv forrása: uft.hu
Debrecen – Lejárt a többször módosított határidő. A főpályaudvarról várhatóan a kormány dönt majd az ajánlatok és az új tervezői árbecslés ismeretében – olvasható az Új Főnix Terv hivatalos honlapján.

Márciusban írta ki a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. az új közbeszerzést a Debreceni Főpályaudvar felépítésére, valamint a kapcsolódó munkák elvégzésére.

Mint ismert, az első közbeszerzésen három cég, illetve konzorcium pályázott. Egyikük a Swietelsky Magyarország Kft., másikuk az SDDM Konzorcium, a harmadik pályázó pedig az Új Főnix Konzorcium volt. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. összegzése szerint a munkára az Új Főnix Konzorcium adta a legkedvezőbb ajánlatot, ők nettó 34 milliárd 359 és fél millió forintért vállalták volna a főpályaudvar felépítését.

A Debreceni Főpályaudvar megépítésére eredetileg 21 milliárd forintot különítettek el a Modern Városok Programban. A különbség miatt a közbeszerzést visszavonták, s egy tervezői árbecslést csináltattak. Ennek célja az volt, hogy ellenőrizzék, hogy az árajánlatok alátámaszthatóak-e a piaci folyamatokkal és az áremelkedésekkel (az elmúlt években jelentősen emelkedtek az alapanyagárak és a bérek is az építőiparban).

Az új közbeszerzést ezután írta ki a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Az ajánlatokat eredetileg április 27-éig várták, de a beadási határidőt többször meghosszabbították.

A főpályaudvar ügye a csütörtöki közgyűlésen is szóba került, Papp László polgármester beszélt arról, hogy a projektgazda NIF-fel való egyeztetéseik során kiderült, hogy változtak az energetikai szabványok, emiatt vált szükségessé a beadási határidő módosítása.

Az utolsó módosítás szerint ma 11 óra volt a beadási határidő. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő érdeklődésünkre közölte, ezen már nem is változtattak, azaz megvolt a borítékbontás, s megkezdődött a pályázatok értékelése.

A szigorú jogszabályok szerint a NIF nem közölhette, hogy kik pályáztak, de még azt sem, hogy hány cég vagy konzorcium nyújtott be ajánlatot. Egy pályázó biztosan van, mégpedig az első tenderen a legkedvezőbb ajánlatot tevő Új Főnix Konzorcium.

A konzorciumnak a Strabag Építő Kft. (vezető tag), a Strabag Általános Építő Kft. és a debreceni Hunép Universal Építőipari Zrt. a tagja. Szűcs Gyula, a Hunép elnök-vezérigazgatója egy áprilisi sajtóbeszélgetésen újságírói kérdésre elmondta, az első pályázathoz hasonlóan az új tenderen is indulnak.

Az ajánlatok értékelésére 60 napos határidőt ad a törvény, melyet egy alkalommal újabb 60 nappal lehet meghosszabbítani. Sikeres eljárás esetén az összegzést kiküldik az összes pályázónak, s ha nem támadják meg a döntést, legkésőbb 60 napon belül megkötik a szerződést.

A Debreceni Főpályaudvarról várhatóan a kormány dönt majd az ajánlatok és az új tervezői árbecslés ismeretében.

– uft.hu –


Fotó: Matey István
Debrecen - A csütörtöki debreceni közgyűlés végén Madarasi István (MSZP) képviselő az iránt érdeklődött a polgármestertől, hogy mikor kezdődik a Petőfi tér Nagyállomás felőli részére tervezett főpályaudvar építése. Azt mondta, egyre többen osztanak meg közösségi oldalakon olyan fotókat, képeslapokat...

Reggelente forgalmi dugók alakulnak ki a déli városrészben
Debrecen - Néhány év múlva a reptérnek akár millió utasa lehet, miközben a déli ipari parkban is sokan dolgoznak majd. A Debreceni Nemzetközi Repülőtér és a Debreceni Főpályaudvar megközelíthetőségének további javítása kizárólag az állammal közösen lehetséges, hiszen mind a vasúti csomópont, mind...

Sokan szívesebben cipekednének kevesebbet a Nagyállomáson
Debrecen - Egyes utasoknak időrabló és körülményes a negyedik és a nyolcadik vágányra érkeztetett InterCity. Olvasóink azt a kérdést vetették fel, hogy az IC-k Debrecenbe, a Nagyállomásra miért nem az 1. vágányra érkeznek. Szerintük ez lenne az ésszerű abból kiindulva, hogy az intercityket legi...