Debreceni Egyetem: összhangban a gyerekekért

Debreceni Egyetem: összhangban a gyerekekért
© Fotó: unideb.hu
Debrecen – Hogyan lehet valaki jó mentor? Mire figyeljen a hallgató a hospitáláson? Többek között ezekre a kérdésekre adtak választ a Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Felnőttképzési Karának hétfői rendezvényén.

Összesen 62 harmadéves nappali tagozatos óvodapedagógus hallgató kezdi meg nyolchetes külső szakmai gyakorlatát április 3-án. Erre az alkalomra immár hagyományosan konferenciát szervezett a Debreceni Egyetem hajdúböszörményi kara, melyen a végzős hallgatók személyesen találkozhatnak leendő segítőjükkel.

Idén 22 település óvodáiban várják külső szakmai gyakorlatra a jelölteket. A rendezvényen a mentorok és a hallgatók betekinthettek a gyakorló óvodában folyó képzési tevékenységbe, majd a látottakat csoportos megbeszélésen elemezték, értékelték.

– Minden évben igyekszünk egy-egy olyan szakterületet kiválasztani, amely segíti a mentori feladatok sikeres teljesítését. Az aktuális elméleti kérdések mellett a folyamatosan korszerűsödő képzési gyakorlatot is megismerhetik a már gyakorló és a leendő óvodapedagógusok. A mentorok mellett pedig idén először a régió intézményvezetőit is meghívtuk egy szakmai tanácskozásra, hogy az óvodai élet és azzal együtt a módszertan változásának szükségességét megvitassuk – tájékoztatott Balogh Beáta képzési koordinátor, a Debreceni Egyetem Gyakorló Óvodájának vezetője.

A hospitálást követő plenáris ülésen a gyermekekhez igazított pedagógiáról tartott előadást a kar oktatója, Pálfi Sándor, majd a mentori szerep további kérdésit vitatták meg a résztvevők.

– Debreceni Egyetem –