Debrecenben nyílik az első légügyi kirendeltség

Akt.:
Debrecen, 2015.12.08 Légügyi hatóság járművei a debreceni repülőtér kifutóján a Nemzeti Közlekedési Hatóság Légügyi Hivatalának átadóján 2015.12.08-án
Debrecen, 2015.12.08 Légügyi hatóság járművei a debreceni repülőtér kifutóján a Nemzeti Közlekedési Hatóság Légügyi Hivatalának átadóján 2015.12.08-án - © Fotó: Derencsényi István
Debrecen – A néhány év alatt ugrásszerűen megnövekedett utasforgalom és a szakmai munka színvonala tette lehetővé, hogy Budapesten kívül megnyithassák első vidéki kirendeltségüket – mondta kedden Győri Gyula, a légügyi hivatal elnöke a Debreceni Nemzetközi Repülőtéren.

Hozzátette, ez azt jelenti, hogy december 15-től immár a kirendeltség főállású dolgozóját lehet megkeresni minden helyben felmerülő kérdéssel, s amennyiben nagyobb horderejű dologban kell intézkedni, akkor ő lesz az, aki megteszi az előkészületeket a Budapestről érkező kollégáival együtt végzendő munkához. Hangsúlyozta, több éve tartó törekvésüknek megfelelően nem a hatósági szerepüket, hanem a szolgáltatóit szeretnék érvényesíteni a debreceni reptéren is.


Győri Gyula, a Nemzeti Közlekedési Hatóság elnöke a a Nemzeti Közlekedési Hatóság Légügyi Hivatalának átadóján 2015.12.08-án |  Fotó: Derencsényi István/HBN Győri Gyula,
a Nemzeti Közlekedési Hatóság elnöke a
a Nemzeti Közlekedési Hatóság Légügyi Hivatalának átadóján 2015.12.08-án |
Fotó: Derencsényi István/HBN ©

Eredményeivel rászolgált

Mérföldkőnek nevezte a Nemzeti Közlekedési Hatóság Légügyi Hivatala első vidéki kirendeltségének megnyitását az elnök. aki rövid történeti áttekintéssel idézte fel azt az utat, melyen a reptér idáig eljutott. Az ötvenes években indított helyközi járatok megszűntetése után a létesítmény katonai funkciót töltött be, majd a szovjet légiezred távozásával a rendszerváltás után a város vásárolta meg a légi kikötőt, ami jó döntésnek bizonyult. Pedig nem egyszerű feladat egy katonai célú repteret a civil légi közlekedésre alkalmassá tenni, mert a szabályozás az utóbbi esetben sokkal szigorúbb, ráadásul a létesítményt utasok fogadására alkalmas állapotba kellett hozni – fejtegette Győri Gyula. Ezért nagyon sokat kellett tennie a városnak, a különböző hatóságoknak és a befektetőknek egyaránt – folytatta az elnök. Itt jegyezte meg, hogy 2011 januárjában, amikor kinevezték a légügyi hatósághoz, Ferihegy éppen nem számított biztonságos repülőtérnek, nem így a debreceni, amely már akkor mindenben megfelelt az uniós követelményeknek.


Herdon István a repülőteret üzemeltető Xanga Zrt. elnöke Nemzeti Közlekedési Hatóság Légügyi Hivatalának átadóján 2015.12.08-án | Fotó: Derencsényi István/HBN Herdon István a repülőteret üzemeltető Xanga Zrt. elnöke
Nemzeti Közlekedési Hatóság Légügyi Hivatalának átadóján 2015.12.08-án | Fotó: Derencsényi István/HBN ©

Fontos az együttműködés

Győri Gyula beszélt a hivatal munkájáról is, kiemelve, hogy kezdettől fogva azt a nézetet képviselte, hogy elsősorban a szolgáltatói szemléletű hatóságként kell működniük. Nem lehet csak a tettenérés a céljuk, sokkal fontosabb az együttműködés, ami a repülésbiztonságot szavatolja. A debreceni repülőtérrel kialakított jó kapcsolat is ezen alapul, s ennek eredménye a kirendeltség megnyitása, melynek munkájában sorrendben, az ésszerűség, a nemzeti érdek és jogszerűség szempontjai érvényesülnek, akárcsak az egész hivatalban.


Dr. Barcsa Lajos Debrecen város alpolgármestere a Nemzeti Közlekedési Hatóság Légügyi Hivatalának átadóján 2015.12.08-án | Fotó: Derencsényi István/HBN Dr. Barcsa Lajos Debrecen város alpolgármestere a Nemzeti Közlekedési Hatóság Légügyi Hivatalának átadóján 2015.12.08-án | Fotó: Derencsényi István/HBN ©

Töretlen a fejlődés

Barcsa Lajos alpolgármester úgy fogalmazott: a sikertörténet tovább folytatódik. A fejlődés töretlen a repülőtér 1994-es átvétele óta: 2004-ben megkapta a nemzetközi minősítést, 2008-ban pedig sikerült eleget tennie a schengeni kritériumoknak is. A 2011-es üzemeltetőváltást követően a fejlődés is megindult, az akkori 20 ezres utasforgalom 2012-ben 50 ezerre, 2013-ban 130 ezerre, tavaly pedig 150 ezerre nőtt.
Herdon István a repteret működtető Xanga-cégcsoport vezérigazgatója rövid beszédében emlékeztetett arra, hogy azóta is csak tanulják az üzemeltetést, de éppen ezért minden döntésük előtt kikérik a hatóság véleményét, amellyel most már még élőbb lesz a kapcsolatuk.

HBN-ÉP​








hirdetés