Csipkés kanyonokkal tagolt sivatag – Ilyen egy felejthetetlen túra az USA nyugati partján

© Fotó: Becsi Etelka
USA – Az USA nyugati part híres városait és természeti csodáit láthattuk.

Hosszú repülőút után megérkeztünk a hűvös nyári ködeiről, a Golden Gate hídról, az Alcatrazt hajdani börtönszigetről is híres San Franciscóba. Az Amerikai Egyesült Államokban New York után a második legsűrűbben lakott nagyvárosa. Ez a kaliforniai település a második világháború alatt fontos hadikikötő volt. Ma San Francisco az egyik legnépszerűbb idegenforgalmi célpont a világon. Az öbölből indultunk az Alcatrazba tartó hajóval, ahol Al Capone és társai egykori fegyintézete volt. Az elítéltek 300 pici cellában raboskodtak, ahonnan naponta maximum 20 percre jöhettek ki. Kötelező volt számukra a forró zuhany, elkerülendő, hogy nehogy hozzászokjanak a hideg vízhez.

Az utcák színfoltja

Másnap nagyon hamar eljött a hajnal, reggel hétkor már reggeliztünk és indultunk San Francisco belvárosa felé. A dombokra épült városban a közlekedés csodálatra méltó, ahogy a helyiek ilyen zökkenőmentesen fel tudnak hajtani rájuk. Érdekes hogy itt él az amerikai melegek többsége, az utcák színfoltjaként, mi is több meleg párral találkoztunk. Az 1937-ben átadott Golden Gate hidat még reggel felkerestük, de túl nagy volt a köd 11 óráig ahhoz, hogy megfelelő képeket készíthessünk. San Franciscóban nem szabad kihagyni a híres régi villamosvasúton, a Cable Caron való utazást, és át kell sétálni a csodálatos „Aranykapun”, a Golden Gate-en is.

Vigyázz a medvékkel!

Amerikáról legtöbbünknek a New-York-i 5. sugárút, a Fehér Ház vagy a hollywoodi stúdiók világa jut eszébe. Az Egyesült Államoknak ugyanakkor van egy vadregényes, hatalmas hegyekkel, kihalt síkságokkal és fenséges erdőségekkel tarkított vidéke is, amely az igazi ínyenceknek ajánlható, akik imádják a szabadságot, a régi vadnyugat hangulatát, és az országot átszelő, véget nem érő autózást. A Yosemite Nemzeti Park olyan hatalmas területen fekszik, hogy autóval is több nap kell a bejáráshoz. Csendes hegyi patakok, ezerméteres vízesések, 2700 méteren átvezető autóút és 3000 éves fenyők a táj jellegzetességei. Különös tábla hirdeti: „Vigyázz, turista, a medve feltörheti az autódat, ha élelmiszert hagysz benne”. A dús erdőket a jég által lepusztított hegyoldalak teszik változatossá, és a mélykék vizű tavak vonzzák a kíváncsi tekintetet.

u (1)

Fotó: Becsi Etelka | Kattintásra galéria nyílik!

A hegyek sokszínűsége

A negyedik napon Las Vegas felé vettük az irányt. Útközben meglátogattuk a Death Valley Nemzeti Parkot, amely a legforróbb, legszárazabb és a legmélyebben fekvő sivatag Észak-Amerikában. Ez a táj volt a helyszíne a világhírű „Jézus Krisztus Szupersztár” című filmnek. A Badwater /rossz víz/ Devils Golf Course /az ördög golfpályája/ Zabriskie Point, ahonnan csodás kilátás nyílik néhány különleges helyszínre. A hegyek sokszínűségét és változatosságát tárja elénk a Zion Nemzeti Park is. Ezen a vidéken lépten-nyomon fürge mókusokkal, kíváncsi őzekkel találkozhattunk. Továbbutaztunk Nevada állam legrégebbi nemzeti parkjába, a Valley of Fire parkba, mely nevét a vörös homokkő alakzatairól kapta.

Fantasztikus formavilág

A Colorado völgyéhez érkezve láthatjuk a természet egyik legnagyszerűbb alkotását a Grand Canyont. A Colorado folyó minden képzeletet felülmúló, fantasztikus formavilágot hozott létre az eltelt néhány évmillió alatt.

A fantasztikus képződmény, a folyó vájta kétezer méteres szurdok páratlan élményt nyújt. Helikopterrel leereszkedve a völgybe, de motorcsónakról is megcsodálhatjuk a világhírű kanyont. A Hualapai indián rezervátum területén épült a Skywalk. E különleges kilátót a tériszonnyal nem rendelkezőknek ajánlom, mivel alattunk 1200 méteres magasságban nyílik kilátás a kanyon fölé.

Továbbutazva, már szürkületben érkeztünk a Colorádo folyó híres völgyzáró gátjához a Hoover Damhez, melyet az USA 31. elnökéről neveztek el és az 1930-as években mérnöki csodaként ismerték el. Dél–Kalifornia forró sivatagait sajátos, kísérteties szépség jellemzi, csipkés kanyonok, meredek dombok tagolják. Las Vegastól elbúcsúztunk és további utunk során Calico „szellemvárosában” forgattuk vissza az idő kerekét.

A XIX. század második felében egy virágzó nagyváros volt, ahol ezüstöt bányásztak. Az aranykorban mintegy 500 bánya művelése történt itt. A XIX. végére azonban az ezüst elveszítette értékét, s emiatt egymás után zártak be a bányák, s viszonylag rövid idő alatt elnéptelenedett a város.

Az amerikai álom

Ennyi természeti csoda után látogatást tettünk a film fővárosában, Los Angelesben is, illetve Hollywoodba, ahol megnéztünk néhány csillagot. Magyar vonatkozású hírességeket is találtunk, például George Cukor, Tony Curtis. Los Angeles és Hollywood egyébkén az „amerikai álom” a siker a hírnév megtestesítőjeként vonult a köztudatba.