Csak lassan az építkezés mellett

Indokolt a sebességkorlátozás
Indokolt a sebességkorlátozás - © Fotó: Derencsényi István
Debrecen, Mikepércs – A biztonságos közlekedés miatt kell a 40 kilométeres sebességkorlátozás.

Tekintettel a 47-es főút nagy forgalmára és azért, mert az építési munkákhoz kapcsolódóan a munkagépek és a teherautók a főúton közelítik meg a munkaterületet, nagy az anyagmozgatási igénye az építésnek, továbbá az építési területről a főútra hajtó teherautók nem tudnak rögtön 90-re gyorsulni, indokolt a 40 és 60 kilométeres sebességkorlátozás Debrecen és Mikepércs között.

A tapasztalatok azt mutatják, hogy a napi munkavégzés közben nem csak 60-as, hanem a 40-es sebességkorlátozásra is szükség van a balesetveszély elkerülése érdekében – válaszolta kérdésünkre Pécsi Norbert Sándor. A Magyar Közút kommunikációs osztályvezetőjétől azt kérdeztük, hogy miért kell 40 kilométeres sebességkorlátozást bevezetni a 47-es főútvonal Debrecen és Mikepércs közötti szakaszán, amikor a két település közötti kerékpárút a főúttól méterekkel távolabb épül.

Pécsi Norbert Sándor tájékoztatójában szerepelt az is, hogy a 40-es és 60-as sebességkorlátozást a balesetveszély minimalizálása mellett a közút a kivitelezővel egyeztetve megpróbálta és megpróbálja a lehető legrövidebb időszakra érvényben tartani. Ugyanakkor felhívták a kivitelező figyelmét, hogy ha nem zajlanak a kerékpárút építési munkái, akkor a korlátozó táblákat minden esetben helyezze hatályon kívül letakarással vagy fixen megoldott kifordítással.

HBN