Csak a karosszériát kellett volna?

Akt.:
Illusztráció
Illusztráció - © Fotó: Getty Images
Debrecen – Hosszú vita alakult ki egy kisbusz javítása után az elszámoláskor.

Családi nevének titokban tartását kérő olvasónk, Sándor, kisebb baleset részese volt november végén a Bartók Béla úton. Saját hibájából kisbuszával ütközött egy személyautóval, járműve eleje és hűtője összetört. Állítja, a 18 éves kocsi motorjában baj nem keletkezett, azzal még a baleset után is közlekedett. Ennek ellenére elvitte egy helyi szerelőhöz és kérte tőle a karosszériajavítást. A mester a tél leghidegebb időszakában látott munkához.

Amikor néhány nap múlva Sándor jelentkezett a kisbuszért, meglepődött, mert a szerelő közölte vele, hogy az autó ugyan kész van, de nemcsak a karosszériát hozta rendbe, hanem az üzemanyagrendszerhez is hozzányúlt. Szerinte a gázolaj szűrőjében víz is volt, az szétfagyott, ezért a motort nem lehetett beindítani. Így több alkatrészt is javított, cserélt, ezért az előre kialkudott 70 ezer forintos ár 120 ezerre nőtt. Sándor a pluszmunkát nem kérte, ahhoz nem járult hozzá, a szerelő az időközben felvetődött munkálatokról őt nem tájékoztatta.

Alkatrészcsere

A panaszos állítja, hogy a mester az alig egyéves gázolajszűrőt, melyet ő szerelt be, egy rozsdás régi vacakra cserélte. A gomba, amelynek az a feladata, hogy jelezze, ha víz van a gázolajtartályban, le volt szakítva. Ráadásul a négy henger közül az egyik azóta nem működik megfelelően.

A majdnem duplájára emelkedett javítási díjat Sándor nagyon soknak találja és úgy gondolja, hogy a szerelő őt becsapta. Annak ellenére, hogy egy fillért sem fizetett, elhozta a kisbuszt és azzal jár. Azóta többször is megpróbált megegyezni a mesterrel, de az nem enged, nem elégszik meg a felajánlott 70 ezer forinttal, 120 ezret akar.

Muszáj volt

Megkerestük a szerelőt, Lászlót, aki azt állította, hogy ugyan eredetileg valóban csak karosszériajavításról volt szó, de mivel a kisbusz nem indult be, – még a műhelybe sem tudott beállni – kénytelen volt az üzemanyag-ellátó rendszert is rendbe szedni. Ha nem vette volna le a gázolajszűrőt, nem tudta volna megmondani, hogy mi a baj. László kijelentette, hogy először az eredeti szűrőt tette vissza, majd miután a tulajdonos vitt egy másikat, egy újat, azt rakta be.

A szerelő szerint az elvégzett munka után kért összeg reális, sőt a hűtő javítását és a gázolajszűrő cseréjét nem is számolta fel. Elmondta: Sándor még azzal is meggyanúsította, hogy ő öntött vizet a szűrőbe, ami abszurd állítás.

Békéltetni kellene

– A probléma megoldása érdekében Sándornak először a Hajdú-Bihar Megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő békéltető testülethez kellene fordulnia. Ők ingyenesen megvizsgálják, hogy ki járt el jogosan, illetve jogtalanul az ügyben – jelentette ki Morvai Gábor, a Fogyasztóvédők Magyarországi Egyesületének (FOME) jogásza. Hangsúlyozta, hogy azért is érdemes ezt az utat választani, mert amennyiben mindkét fél elfogadja ezt az eljárást, általában két-három hónap alatt döntés születik. Így el lehet kerülni egy hosszas pereskedést. A szakértő megjegyezte, hogy szerinte a békéltetés előtt a karosszériajavítás költségét ki kellene fizetnie Sándornak. A vitatott összeget viszont visszatarthatja.

HBN–OCS








hirdetés