Chevrolet Aveo: régi ismerős

Chevrolet Aveo: régi ismerős

Tudják, hogy milyen az ideális női
cipő? Kívül kicsi, de belül nagy.
Nos, a Chevrolet Aveo (alias Daewoo Kalos) éppen
ilyen, ezért aztán sanyarúbb
időkben (mint a mostani) akár családi
négykerekűnek is megteszi.


Tudják, hogy milyen az ideális női
cipő? Kívül kicsi, de belül nagy.
Nos, a Chevrolet Aveo (alias Daewoo Kalos) éppen
ilyen, ezért aztán
sanyarúbb időkben (mint a mostani)
akár családi
négykerekűnek is megteszi.


A névváltoztatás ne
tévesszen meg senkit, az Aveo gyakorlatilag a
Kalos továbbfejlesztett
változata, amely létét annak
köszönheti, hogy a csődbe jutott
dél-koreai autóipari konszernt a
GM egész egyszerűen
magáévá tette.


Népszerű a kicsi



Noha árakról a tesztjeinkben
soha nem teszünk említést, fontos
megemlíteni, hogy az Aveo jelen
állás szerint a magyar piac egyik
legolcsóbb ötajtósa.


Ez egy olyan árérzékeny piacon,
mint a mienk, az egyik legfontosabb
üzenet a potenciális
vásárlók felé. Miről
cikkeznek napok óta az újságok?


Arról, hogy a szlovákok mellett
immár német importőrök is
megjelentek Magyarországon és
nagy tételben vásárolják
fel a mini- és a kiskategóriás
új járműveket. A német
kormány ugyanis komoly pénzeket fizet
azoknak a polgárainak, akik a tíz
évesnél idősebb verdáikat kis
fogyasztású,
környezetkímélő
járművekre cserélik. Márpedig
a német kereskedők ilyenekhez nálunk
nagyságrenddel olcsóbban jutnak
hozzá, mint otthon, vagy más
országokban.

De visszatérve az Aveo-hoz. Egy ilyen kis
felületen érdekes
látványt nyújt az olasz
dizájn, a koreai gyártmány
és az amerikai márkanév egyvelege.
Már csak azért is, mert
kölyökkori emlékeimben a Chevrolet
márka egy hatalmas amerikai batár
képében él, ez meg ugye
mégiscsak egy városi kisautó.
Ráadásul nem is amerikai…


Újabb pirospont



Őszintén szólva a Kalos
(bocsánat: Aveo) a 2002-es piacra dobása
óta megérett némi
ráncfelvarrásra, sőt,
annál kicsit több is történt,
hiszen a motortcsalád egy új, 1,2 literes
taggal gazdagodott. A kocsi orráról
visszaköszönő hatalmas
hűtőmaszk erősen az Audi-fílingre
hajaz, megújultak a
lökhárítók, és
átrajzolták a
lámpabúrákat is. Az
ötajtós változat négy
felnőttnek tisztességes méretű
utasteret kínál, a
menetkomforttal sem volt különösebb
gondunk, mint ahogy a kezelőszervek is
éppen a kezünk/lábunk
ügyébe estek. A vezetői
pozíció jól testre
szabható, és az 1,4 literes 100
lóerős benzinmotorban sem kellett
csalatkoznunk.


Az első lökhárítón
esetlenül elhelyezett márkaembléma,
valamint a külső tükrök
tövébe épített
ál-levegőbeömlő viszont
megmosolyogtató volt számunkra. A kocsi
útfekvése rendben volt, a
rugózása egész tűrhető,
és az 1,4-es motor dinamikája is
rendbenlévőnek tűnt.
Összefoglalva: az Aveo nem akar többnek
látszani, mint ami, viszont mindent tud, amit a
versenytársai. Ráadásul
árban a legtöbbjüket
veri.

Petneházi Attila

E-mail:petnehazi@naplo.haon.hu



 

Tudni
illik

Motor (cm3): 1399 Max.telj. (LE): 100 Max.
nyom. (Nm): 131 Gyorsulás (0-100
km/h/s): 11,9 Tesztfogyasztás
(l/100km): 6,7 Üzemanyagtartály
(l): 45 Csomagtér (l): 220/980

Címkék: , ,