Celebekkel és bloggerekkel csábítanának turistákat Debrecenbe

Sokaknak az augusztusi virágkarnevál a kapu Debrecenhez
Sokaknak az augusztusi virágkarnevál a kapu Debrecenhez - © Fotó: Molnár Péter
Debrecen – Új kihívások elé állítják a szállodák személyzetét a külföldi látogatók.

A cívisváros az eltöltött vendégéjszakák száma alapján 2016-ban a kilencedik volt az országban, csak fürdővárosok és Eger előzte meg, Budapest azonban nem volt a listán. Ezen adatok alapján jól látszik, hogy Debrecen vonzó úti cél a turisták számára, mivel rendelkezik kulturális, épített és gazdasági örökségekkel is – derült ki szerdán debreceni turisztikai szezonnyitó rendezvényen.

Ismert embereket meggyőzni

– Nagyon nehéz versenyezni a többi várossal még országon belül is, nem hogy külföldiekkel. A turisták ma már élményekre vágynak, jól akarják magukat érezni, ezek fontosabbak, mint az építmények – ismertette Gődény Gábor, a Főnix Rendezvényszervező Közhasznú Nonprofit Kft., Visit Debrecen divíziójának vezetője. Hozzátette, már megvan a 2017-es részletes akciótervük arról, hogy miként reklámozzák Debrecent. Ennek egyik módszere a belföldi véleményvezérek, családi- és életmódmagazinok, celebek, bloggerek és vloggerek bizalmának az elnyerése.

Az emberek gyakran hallgatnak a hírességek véleményére, így őket kell elsősorban meggyőznünk. Ha ők pozitívan értékelik a várost, akkor többeknek megfordul a fejében, hogy hozzánk látogasson.

Továbbá fontos, hogy a világhálón aktívak legyünk, minél több szállásajánlatot közzétegyünk, valamint kedvező csomagajánlatokat alkossunk.

Pajna Zoltán, a Hajdú-Bihar Megyei Közgyűlés elnöke elmondta, idén 4,4 milliárd forintot fordítanak a megyében a turizmus fejlesztésére. – Szerencsések vagyunk, mivel természeti és kulturális értékeink is szép számmal vannak, valamint a gyógy- és az egészségturizmus is nagy népszerűségnek örvend. Ennek fényében kellett értékelnünk a beérkezett pályázati anyagokat, néhány héten belül pedig az eredmények is publikusak lesznek. Megpróbálunk csak olyan fejlesztéseket támogatni, amelyek valóban idecsalogatják majd a látogatókat – tájékoztatott az elnök.

Áremelés a szállodákban

– Az idén a szobaárak nőttek, mivel a minimálbérek és a bérminimumok is magasabbak lettek – vázolta fel Fazekas Lajos, a Debreceni Gyógyfürdő Kft. ügyvezető igazgatója. Hozzáfűzte, ennek ellenére is a tavalyinál több vendégre számítanak, főleg Romániából, Lengyelországból és Szlovákiából, de Tel-Avivból is. Utóbbiak azonban egy új kihívás elé állítják a vendéglátósokat, ugyanis fel kell készülniük arra, hogy az Izraelből érkezőknek mások az étkezési, viselkedési, valamint a vallási szokásaik. Ehhez alkalmazkodniuk kell, ha nem akarnak látogatókat veszíteni.

HBN–BR








hirdetés