Brexit – Nézőpont: a magyarok hatvan százaléka nem örül a britek kilépésének

Budapest – Egy héttel a Brexit-népszavazás után a felnőtt népesség háromötöde (60 százalék) szerint inkább rossz döntést hoztak a britek Magyarország szempontjából azzal, hogy kilépnének az Európai Unióból. A magyarok csaknem kétharmada (64 százalék) nem szeretné, ha Magyarország elhagyná az uniót – derül ki a Nézőpont Intézet legfrissebb közvélemény-kutatásából.

Az MTI-hez csütörtökön eljuttatott kutatás adatai szerint a megkérdezettek 60 százaléka szerint inkább rossz döntés a Brexit Magyarország szempontjából, 12 százalék szerint inkább jó döntés, míg 28 százalékuk nem tudott válaszolni vagy nem válaszolt.

Közölték: minden párt szimpatizánsai között csaknem 60 százalékos vagy afölötti többségben vannak azok, akik magyar szempontból negatívan ítélik meg a britek kilépését. Részletezték: a Brexitet legkevésbé a Jobbik-tábor tartja aggályosnak, a párt szimpatizánsainak ötöde (23 százalék) véli úgy, a szigetország szavazói jól döntöttek magyar szemszögből. Leginkább az LMP és a Demokratikus Koalíció (DK) támogatói aggódnak: az LMP-tábor 96, míg a DK-hívek 89 százaléka ítéli meg negatívan a kérdést.

Kitértek arra is, hogy a magyarok csaknem kétharmada (64 százalék) nem lépne ki az Európai Unióból. Korábban a pártok közül egyedül a Jobbik utasította el az ország uniós tagságát, azonban a felmérés szerint jelenleg már Vona Gábor pártja sem viszonyul ellenzően a kérdéshez. A párt tábora ugyanakkor továbbra is inkább megosztott az uniós tagság ügyében: 39 százalékuk kilépéspárti, míg a tagságot támogató jobbikosok aránya 49 százalék.

A Nézőpont felhívta a figyelmet arra, hogy a britektől eltérő módon Magyarországon inkább az idősebbek, a 60 év felettiek azok, akik nagyobb arányban (68 százalékban) támogatják az ország uniós tagságát, de a fiatalabbak (18-29 év közöttiek) között is bőven kisebbségben vannak (23 százaléknyian) a kilépéspártiak.

A Nézőpont Intézet reprezentatív közvélemény-kutatása péntek és vasárnap között készült, ezer ember telefonos megkérdezésével.

– MTI –



Sporthírek






hirdetés