Böszörményi gimnazisták demokráciajátékon a Parlamentben​

Akt.:
Böszörményi gimnazisták demokráciajátékon a Parlamentben​
© Fotó: Magánarchívum
Hajdúböszörmény – A Hajdúböszörményi Bocskai István Gimnázium disputaköre ismét megmérette magát a demokráciajátékon.

Gyulai Edit és Nagy Imréné tanárnők vezetésével húsz BIG-es tanuló vett részt a szeptember 23-án megrendezett parlamenti vitán. A résztvevőket Hiller István, a parlament alelnöke köszöntötte. A böszörményi gimnazisták frakciója a Jövő Nyárért Egyesülés volt. Oktatási reformokról, új tantárgyakról és főleg a szombati tanítási nap bevezetéséről vitáztak a Budapest-Fasori Evangélikus Gimnázium, a Szegedi Radnóti Miklós Gimnázium és a Ceglédi Közgazdasági és Informatikai Szakközépiskola diákjaival.

Az izgalmas szócsatákat követően a T/6. számú törvény – történetében először – ezúttal törvényerőre is kerekedett…

– Ügyesek, okosak voltak diákjaink, annak ellenére, hogy ők voltak a legfiatalabbak. Elérték, hogy a TAB-on még hét módosító javaslatuk állt, abból hatot elfogadtak, volt, amit egyhangúlag.

A főbb szerepeket a következő tanulóink vitték: a vezérszónok Konyári Ildikó (10/E) volt. A frakcióvezető Sipos Johanna (10/A), helyettesei Varga Imre és Dombi Máté (10/E), a szóvivő Molnár Kamilla (10/E) és Szegedi Vilmos (9/E) volt. A gazdasági bizottság elnöke Forgács Benjámin volt (10/E) – tájékoztatta lapunkat Gyulai Sándor intézményvezető.

HBN


Mi a célja?

A Demokráciajáték egy olyan egész napos rendezvény, melynek során a diákok képviselők szerepét ölthetik magukra, így testközelből tapasztalhatják meg az országgyűlési munkát. A program során a fiatalok részt vehetnek egy bizottsági ülés, egy plenáris ülés és egy frakcióülés modellezésén, kipróbálhatják a felsőházi ülésterem szavazórendszerét és a program végeztével sajtótájékoztatót tarthatnak. A program célja aktivizálni, bevonni a diákokat a képviselők munkájának megismerésébe az Országgyűlés törvényalkotó munkájának modellezése által. A program távlati célja, hogy a diákok érdeklődjenek a közélet iránt, merjenek véleményt nyilvánítani és kulturált diskurzust folytatni az őket érintő témákról, ezáltal a jövőben felelős állampolgárként élhessenek. A program előzetes felkészülést, aktív hozzáállást kíván, melynek során a diákok bővíthetik kommunikációs és érveléstechnikai ismereteiket, és csoportmunkában dolgozhatnak.








hirdetés