Helyi közélet

2015.01.31. 17:30

Olvasói levél: Akik alá mi vesszük a kocsit

Nos megkaptuk, hamarabb, mint vártuk. Miniszterelnökünk ugyanis azt mondta, hogy a „gépház zaja” január végéig tart, s utána döntenek. De nem, az „okos” döntés már meg is született a minisztériumban, ahol bizony még a volt, és jelenlegi polgármesterünk érdekérvényesítési képessége is kevésnek bizonyult.

Nos megkaptuk, hamarabb, mint vártuk. Miniszterelnökünk ugyanis azt mondta, hogy a „gépház zaja” január végéig tart, s utána döntenek. De nem, az „okos” döntés már meg is született a minisztériumban, ahol bizony még a volt, és jelenlegi polgármesterünk érdekérvényesítési képessége is kevésnek bizonyult. Abban a minisztériumban, ahol a döntéshozók még életükben nem járhattak erre, de még térképet sem igen tudnak olvasni. Ezt az olyan megnyilatkozásaikra alapozom, miszerint a megyei matrica könnyebbséget jelent majd a balmazújvárosi, böszörményi és a józsai lakosoknak is. Lazán elsiklanak afölött, hogy a két előbbi település lakosainak igen nagy kerülő lenne az autópályán jönni Debrecenbe, azon meg pláne, hogy Józsán nincs is az autópályának felhajtója!

No, de Pest nem a szomszédban van, igaz-e, a térképolvasás tudományát meg nem mindenki ismeri.

Volt polgármesterünkre visszatérve, nem is tudtam, hogy ilyen jó humorral áldotta meg a sors. Azt nyilatkozta ugyanis, hogy a Határ út alternatívája lehet az autópályának. Remélem, csak viccelt, mert, ha komolyan mondta… Egy kétszer kétsávos autópályának hogyan is lehetne alternatívája egy sötét, keskeny, leromlott állapotú, lakot területen áthaladó út? De ha még az lenne is, igen valószínűtlen, hogy segítene. Annak, aki ismeri Debrecent, azért nem, mert, ha egyáltalán arra jönne, és már beért a Kishegyesi útig, nem fog visszafordulni az autópálya irányába, annak pedig, aki nem ismeri, nem fogja a GPS-e azt javasolni, hogy forduljon vissza. A Nyíregyháza irányába tartó autósok bizony be fognak menni a Pesti utcáig, és tovább mennek annak, a máris szinte mindig telített Böszörményi útnak az irányába (a 354-es út felé), amelyen bejár Józsa, Böszörmény, és Balmazújváros.

No, de sebaj, a rendelettel sikerült elérni, hogy az ország leghosszabb, több mint 350 km-es útja (ami négy megyén keresztül haladva összeköti – többek között – a fővárost és három megyeszékhelyet) forgalmát tovább növelje. Pedig a mindenféle színű kormányok az elmúlt évtizedek alatt ezt úgy fejlesztették, hogy a településeket elkerülje, addig is, amíg lesz M4-es. Most azonban bekényszerítik a megyeszékhelyre azokat az autósokat, akik nem akarnak egy fél tank benzin árát (10 ezer forintot) kifizetni a két megyei matricáért pluszban azért, ha Szolnok megyéből Szabolcsba – vagy vissza – igyekeznek.

De gondolom, hogy azokat, akik alá mi vesszük a kocsit, mi tankoljuk, és mi vesszük az éves matricát, ez egy csöppet sem érdekli.

Koczka Ferenc, Debrecen 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában