Belegondol, kik éheznek?

Akt.:
Belegondol, kik éheznek?
© Illusztráció: Derencsényi István
Budapest, Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza – Mindig az utolsó falat a legfinomabb… Van, akinek 2 nappal ezelőtt volt az utolsó.

Mit egyek regge­lire, ebédre, vacsorára és úgy nassolnék is valamit.

A legtöbb ember bele sem gondol abba, hogy milyen szerencsés, hogy csupán azon kell törnie a fejét, hogy kitalálja, milyen ételt fogyasszon az adott napszakban. Magyarországon sajnos több, mint 200 ezer ember számára az jelenti a problémát, hogy nem tud mit az asztalra tenni. Az Élelmiszerbank most #szerencsesvagyok elnevezésű kampányával az élelmiszer-pazarlás és az éhezés elleni küzdelemre hívja fel a figyelmet. Magyarországon 1,8 millió tonna élelmiszerfelesleg képződik és megy a kukába, ezen élelmiszerek nagy része sok esetben még fogyasztható lenne. A Magyar Élelmiszerbank 2015-ben 2600 tonna élelmiszert mentett meg és osztott szét több ezer rászoruló között országszerte.

#szerencsesvagyok

Az akció ötletét, valamint a kampány vizuális és kreatív koncepcióját az Élelmiszerbank Hitka Viktória képzőművésszel közösen dolgozta ki a Well Reklámügynökséggel, az „Üres tányérok” image kampány folytatásaként.

Az Élelmiszerbank legújabb #szerencsesvagyok kampányának célja, hogy felhívja a figyelmet az éhezés és az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelemre, arra, hogy tehetünk ellene közösen.

– #szerencsesvagyok kampányunkat pár hete indítottuk, és mostanra rengetegen csatlakoztak a kezdeményezésünkhöz, köztük gasztrobloggerek, véleményvezérek és újságírók. Nagyon örülünk, hogy kampányunk nagykövete Hitka Viktória lett. Szeretnénk elgondolkodtatni az embereket, megkérdezni őket, hogy ők szerencsésnek érzik-e magukat, jut-e minden nap étel a tányérukra? Szoktak-e adakozni? Megtehetik-e? Hiszen most zajlott az 1 százalékos kampány időszaka is, így ez a kérdés külön aktuális volt. Tesznek-e ők is az élelmiszer-pazarlás ellen? A #szerencsesvagyok #elelmiszerbank hashtag-ek erre hívják fel a figyelmet.” – nyilatkozta Sczígel Andrea az Élelmiszerbank külső kapcsolatok igazgatója.

– Hiszek abban, hogy a közösségnek van ereje. Az Élelmiszerbank munkájára óriási szükség van, szeretném ha minél többet tudnának róla és támogatnák a szervezetet. Fantasztikus élmény a kampányon dolgozni. Jó látni, hogy a rengeteg közösségimédia-megosztással mások is érzékenyen reagálnak a problémára. Egy pillanatra talán elgondolkoznak azon, milyen szerencsések, hogy van étel az asztalon – mondta Hitka Viktória képzőművész is, akit tényárokra festett erős mondatairól is ismerhetünk.

A figyelemfelhívó akció május első hetében indult. A járókelők Budapest különböző helyszínein szépen megterített asztalokra bukkanhattak. A terített asztalról az ételbúrát felemelve az érdeklődők a kampány üzenetei olvashatták, amelyek az élelmiszer-pazarlás mértékére, a nélkülözésre hívják fel a figyelmet. Hisz nem mindenki olyan szerencsés, hogy jut minden nap étel az asztalára.

HBN








hirdetés