Beivódott az agyakba a 100 ezer kilométer

Debrecen – A németországi török kereskedő pontosan tudja, hogy milyen használt autót keres a magyar.


Az autók kilométerórájával történő „össznépi játszadozás” valójában akkortól öltött tömeges jelleget, amikor a szocialista járműipar büszkeségeit elkezdték leváltani a nyugati autók. Mostanra odáig fajult ez a módi, hogy a jogalkotó a Büntető Törvénykönyvben volt kénytelen szabályozni a visszaélések jogi következményeit. A magyar ember a pártállamban ahhoz volt szokva, hogy 100 ezer kilométer megtétele után a Ladája megérett a motorfelújításra, ezért Opelből vagy Vokswagenből is csak olyanért volt hajlandó pénzt adni, ami legfeljebb százezret futott. Tudják ezt a külföldi kereskedők is, akik igyekeznek a lélektani határhoz (ami ma 150-160 ezer kilométer) beállítani a kocsik óráját.

A témáról részletesen hétfőn a Hajdú Online-on és a Napló aktuális számában olvashatnak.

HBN-PA








hirdetés