Bankolási szokások Közép-Európában

Bankolási szokások Közép-Európában
Magyarország, Hajdú-Bihar – Az iparág jövőjét az erősödő verseny és a változó ügyféligények határozzák meg.

A lakossági ügyfélelégedettség növeléséhez és az ügyfélhűség erősítéséhez nyújt friss és összehasonlító információkat közép-európai viszonylatban a hazai a pénzintézetek számára a Deloitte legfrissebb tanulmánya.

 

Új kihívások

A közép-európai lakossági bankszektorban az iparág jövőjét az erősödő verseny, a folyamatosan változó ügyféligények és elvárások határozzák meg. Azok a bankok, amelyek képesek az ügyfeleik igényeit pontosabban felmérni és az elvárásokat teljesíteni, sikeres működést és fenntartható növekedést remélhetnek a jövőben. A most megjelent, “Új kihívások – ügyfélelégedettség a magyar és a közép-európai lakossági bankszektorban” című kiadvány egyik központi kérdése, hogy mindez miként érhető el.

 

Mi a döntő?

A felmérés eredményei azt mutatják, hogy néhány szolgáltatást jellemző karakter különösen nagy hatással van az ügyfelek elégedettségére és hűségére. Ilyen kiemelt szempont például az árképzés, a szolgáltatások testreszabottsága, a korrekt ügyfélkiszolgálás és a szolgáltatások minősége, még akkor is, ha maguk az ügyfelek nem mindig ismerik el, hogy ezek a tényezők valóban hatnak a döntéseikre. Bizonyos egyéb tényezők, így például az online bankolás lehetősége, a fiókhálózat mérete, vagy a bankszámlák biztonsága azonban nem befolyásolják számottevően az ügyfelek elégedettségét a felmérés szerint. HBN