Banki elszámolás – Bankszövetség: a bankok határidőre, pontosan teljesítették az elszámolást

Budapest, 2015. szeptember 30., szerda (MTI) – A bankok határidőre, pontosan teljesítették az ügyfelekkel való elszámolást, a forintosítás és az elszámolás a bankszektor teljes saját tőkéjének harmadát teszi ki – közölte a Magyar Bankszövetség annak kapcsán, hogy szerdán lezárult a forintalapú és devizában törlesztett devizahitelek elszámolása is.

A bankok szakmai érdekképviseleti szervezete közleményében felidézi: az elszámolási tájékoztatók kiküldése augusztus 1-jén kezdődött meg, és szeptember 30-án zárult, kivéve azokat a pénzügyi intézményeket, amelyeknél a peres eljárások miatt későbbi a véghatáridő. (Utóbbiról az adott bankok honlapján található tájékoztató.)

Az elszámolás második ciklusában körülbelül 1,8-2 millió darab ügyfélértesítőt kellett kiküldeni, nagyjából annyit, mint a tavaszi, devizahiteles elszámolás során, ám az elszámolt összeg kisebb, mivel az egyoldalú kamatemelések aránya alacsonyabb volt, és a forinthitelek, valamint a devizában törlesztett hitelek esetén nem alkalmaztak árfolyamrést.

“Összességében évtizedes banki szerződésállományokat mozgató, példa nélküli folyamat meghatározó lépései zárultak le. Az elszámolás több mint 4 millió hitelszerződést érintett, az operációs és az adminisztratív feladatok több mint 9 hónap túlfeszített munkájával voltak megvalósíthatóak” – írja közleményében a bankszövetség.

A deviza jelzáloghitelek kivezetése és a forinthitelek elszámolása a bankszektor számára összességében 1000 milliárd forintot meghaladó terhet jelent, ami a szektor teljes saját tőkéjének harmadát teszi ki – teszik hozzá.

A bankszövetség felhívta a figyelmet: a “nullás” értesítők esetén – vagyis azon lezárt szerződéssel rendelkező ügyfelek esetén, akiknek a törvény alapján nem jár visszatérítés – nem kell tájékoztatást küldeni. A jogszabály ugyanakkor kötelezővé teszi, hogy az elszámolás végrehajtásáról a bankok honlapjukon tájékoztatást helyezzenek ki. Amennyiben az ügyfelek úgy ítélik meg, hogy értesítést kellett volna kapniuk, de az nem érkezett meg, a banki elszámolás lezárását követő 60 napon belül érdeklődhetnek bankjuk ügyfélszolgálatán.

– MTI –








hirdetés