Az üzleti életbe is beépítik a digitális kommunikációt

Akt.:
Az üzleti életbe is beépítik a digitális kommunikációt
© Fotó: Matey István
Debrecen – Az informatika által lehet a leggyorsabban megragadni az emberek figyelmét.

Ma már legtöbben digitálisan szólítják meg egymást – hangzott el a Modern Vállalkozások Programja – Vállalkozz digitálisan! című rendezvény keretein belül szervezett kerekasztal-beszélgetésen a Kölcsey Központban csütörtökön.

– A mai világban az a legfontosabb, hogy minden kütyüt kipróbáljunk, képbe legyünk az újdonságokkal, és készülnünk kell a jövőre – jelentette ki az esemény egyik előadója, Nagy Feró, a Beatrice frontembere.

– A technológiai újítások nagyban megkönnyítik az életünket, míg régebben napokba, hetekbe telt, hogy egy jó ötletet megvalósítsunk, addig ma már elég hozzá néhány óra. Ennyit jelent az, hogy folyamatosan kapcsolatban lehetünk bárkivel, nem kell személyesen jelen lennünk az eseményen, vagy a postára várnunk. Ez azonban nem jelenti azt, hogy mindenkinek ugyanaz kell – tette hozzá.

Se újság, se tévé, se rádió

Kádár Krisztián, a WSH Kft. szakértője elmondta, manapság már nagyon nehéz lekötni az emberek figyelmét, kevesebb, mint 15 másodperc alatt kell „megfogni” őket. Ezt dr. Buda András, a Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Karának megbízott intézetigazgató-helyettese egészítette ki azzal, hogy az interneten ennél jóval kevesebb idő áll a cégek rendelkezésére.

– A cégek egyre jobban kezdenek elmozdulni a világháló irányába, sokan már nem is hirdetnek máshol csak a közösségi oldalakon – kezdte előadását Kövesdi Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közigazgatási tanácsadója. – Ezek a vállalatok termékeikkel legfőképpen a fiatalokat célozzák, akik már nem néznek tévét, nem olvasnak újságot, és rádiót sem hallgatnak. Amerikában már az elnökválasztás előtti kampány is részben a digitális világban zajlott, és azt kell mondanunk, hogy sikeresen – jegyezte meg.

Fotó: Matey István Fotó: Matey István ©

Nagy Feró ezzel kapcsolatban elmondta, az embereknek, köztük a hazai vállalkozásoknak is nyitniuk kell más irányokba, ki kell lépniük a komfortzónájukból, és terjeszkedniük kell. Kádár Krisztián ehhez csak annyit fűzött hozzá, hogy a digitális kommunikáció által minden mérhetővé válik, így a cégek azonnali visszajelzést kapnak a munkájukról.

Kellenek a tanárok

– Az Európai Unió arra törekszik, hogy egyre több ügyet lehessen internetes felületen intézni, és itthon is kezd terjedni az ügyfélkapuk használata. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a személyes kapcsolattartást ki lehet váltani egy internetes oldallal – figyelmeztetett Kövesdi Zoltán. Kádár Krisztián ezt azzal egészítette ki, hogy az oktatás még az a terület, amit nem lehet teljesen digitalizálni, mivel az embereknek szüksége van az irányított, tanárok által végzett ismeretátadásra. – Lehet, hogy a vállalkozásoknak megéri nyitni az internetes kommunikációra, reklámozásra, a vásárlók megszólítására, viszont mindig lesznek olyan területek az életben, ahol a személyes beszélgetést nem lehet helyettesíteni – mondta végezetül Kádár Krisztián.

HBN–BR