Az új Fiat Panda 4×4 nyerte el az „Év Szabadidőjárműve 2012” címet

Az új Fiat Panda 4×4 nyerte el az „Év Szabadidőjárműve 2012” címet
A „2012. évi TopGear Díjak’ zsűrije kiemelt elismerésben részesítette a Fiat új városi 4×4-es modelljét rugózási komfortja, utaskényelme és terepképességei miatt.

Az új Fiat Panda 4×4 megkapta az első jelentős nemzetközi elismerését: a modellt a TopGear Awards 2012 döntőbizottsága megválasztotta az Év Szabadidőjárművének. A nagy-britanniai piacon 1,9 millió, világszerte 9,2 millió olvasóval rendelkező Top Gear kiadvány Facebook-os támogatóinak tábora eléri a 17 millió főt, a Twitteren 600 ezren követik nyomon az 1993-ban alapított folyóiratot. A brit BBC csatorna azonos című televíziós műsorához kötődő kiadvány több mint 25 nemzetközi kiadásban jelenik meg, számos országban és térségben van jelen, Kínától Svédországig, Olaszországtól a Közel-Keletig, Új-Zélandtól Malajziáig, Oroszországtól Portugáliáig, Hollandiától Indonézián át a Fülöp-szigetekig.

Az új Fiat panda 4×4 számos kiváló képességekkel rendelkező, és jóval drágább versenytársát előzte meg a Top Gear megmérettetésén; a bírák különösen nagyra értékelték a Fiat rugózási komfortját, utazási kényelmét és terepalkalmasságát. Külön dicséretben részesítették az új Panda forradalmi, kéthengeres, 0,9 literes TwinAir Turbo motorját, amely a hozzá csatlakozó hatfokozatú kézi sebességváltóval és annak különösen rövid első két fokozatával kivételesen hatékony erőátvitelt biztosít terepen, emelkedőn pedig egyenesen fenomenális tapadást tesz lehetővé.

„Jól teljesít terepen. Ugyan nincs differenciálzárja, de van helyette intelligens elektronikus tapadás-vezérlő rendszer, rövid első sebességfokozat és megfelelő szabad hasmagasság. Lejtőn és emelkedőn biztos tapadást nyújt, ami részben a gondosan megválasztott abroncsoknak, részben pedig annak köszönhető, hogy a Panda igen könnyű, így egyszerűbben áll ellen a gravitációs erőknek. Ezzel azonban nincs vége remek képességeinek. Ha a hatfokozatú váltóval szerelt TwinAir kivitelt választjuk, még a hosszú autópálya-szakaszok sem jelentenek problémát, ugyanakkor az autó olyan apró, hogy ott is könnyedén cikázik a fatörzsek, sziklák között, ahol a teljes méretű terepjárók már elakadnak” – hangzott a TopGear zsűrijének indoklása.

A Fiat Panda 4×4 a városi miniautók szegmensének egyetlen összkerékhajtású képviselője. Rendkívül sikeres elődje 29 évvel ezelőtt jelent meg, és a kategória legkisebb és legizgalmasabb kalandoraként hamar maradandó hírnévre tett szert. Modern utódja igazi mindenes jármű, amely ugyanolyan lelkes nyugalommal vág neki a magashegyi ösvényeknek, mint a városi dzsungelnek. Amellett, hogy alapfelszereltségével a legmagasabb ügyféligényeket is kielégíti, az új Panda 4×4 műszaki szempontból ismét túltett korábbi önmagán, és bebizonyította, hogy magával ragadó magabiztossággal képes felvenni a versenyt a jóval nagyobb (és sokkal drágább) terepjárókkal.

Az új Fiat Panda 4×4, a világ egyetlen összkerékhajtású kisautója a csaknem harminc évvel ezelőtt bevezetett, rendkívül sikeres modellvariáns utóda. A jelenlegi, harmadik generációs Panda 4WD tökéletesen tolmácsolja korunk szellemét, hiszen kifinomult formatervét és kompakt, takarékos konstrukcióját megőrizve is robusztus terepképességekkel rendelkezik.

A Panda 4×4 mindennél tökéletesebben fejezi ki az alapmodell rendkívüli sokoldalúságát. Hamisítatlan szuper-Panda, amely a hegyi ösvényeken éppúgy otthonosan mozog, mint a nagyvárosi dzsungelben. A legigényesebb vásárlókat is kielégítő alapfelszereltségén túlmenően az új Panda 4×4 műszaki szempontból ismét túltesz saját magán, és bebizonyítja, hogy terepképességek dolgában sokkal nagyobb (és sokkal drágább) ellenfelekkel is felveszi a versenyt.

A Panda 4×4 igény szerint aktiválódó, állandó összkerékhajtást kapott, két differenciálművel és elektronikusan zárható tengelykapcsolókkal. Az állandó összkerékhajtási rendszert egy központi elektronikus egység vezérli, amely a járműtől kapott jeleket értelmezve a rendelkezésre álló tapadás függvényében osztja el a hajtóerőt az első és hátsó kerekek között. A rendszer legfontosabb előnye az automatikus működés, valamint hogy nem igényel külön karbantartást.

A Panda 4×4 alapfelszerelésként kínálja az elektronikus differenciálzár funkcióval (ELD) kiegészített menetstabilizáló elektronikai rendszert (ESC). A rendszer emelkedőn történő elinduláskor vagy haladáskor, illetve csúszós útfelületen (hó, jég, sár, stb) nyújt segítséget a vezetőnek. Az ELD megfékezi a gyenge tapadású (vagy a többinél intenzívebben megcsúszó) kerekeket, és ezáltal a hajtóerőt a jobb tapadású kerekekre irányítja át. A funkció kézzel, a sebességváltó kar előtt elhelyezett nyomógomb segítségével aktiválható, és 50 km/óra alatti sebességtartományban működőképes.

A Fiat Panda 4×4 kétféle motorral: az új 85 lóerős 0.9 TwinAir Turbo benzinessel és a 75 lóerős 1.3 MultiJet II dízellel lesz megrendelhető; mindkettő alapkivitelben kínálja a Start&Stop rendszert. A TwinAir Turbo 40 százalékkal nyomatékosabb, mint az előző generációs modell 1.2 Fire erőforrása. Ez a speciális, rövid első fokozatú sebességváltóval együtt sokkalta jobb elindulási képességet jelent meredek emelkedőkön, a lágy elindulás, a kiváló rugalmasság és a jó fokozaton belüli gyorsítás lehetőségével együtt. Hasonló fejlődést mutat a MultiJet II erőforrás, amely 30 százalékkal nagyobb forgatónyomatékot kínál.

Az összkerékhajtású járművek felfüggesztésének kettős szerepet kell betöltenie: biztosítania kell az olyan, tipikus 2WD funkciókat, mint az utaskomfort, a vezethetőség, az úttartás és a biztonság, ugyanakkor lehetővé kell tenni a legváltozatosabb út- (és főleg terep-) viszonyok zökkenőmentes leküzdését. A Fiat mérnökei sikerrel valósították meg mindkét célkitűzést: a futómű kivételesen magas színvonalat képvisel a komfort és a terepképességek terén. Mindezt két bevált konfiguráció alkalmazásával érték el: elöl független MacPherson rugóstagot, hátul csatolt hosszlengőkarokat találunk, amelyeket kifejezetten az összkerékhajtású modellváltozathoz fejlesztettek ki. A hátsó futómű könnyebb, mint az előző generáció konstrukciója, és annál jobb rugózási és zajcsillapítási jellemzőket mutathat fel, a korábbival azonos terepalkalmasság mellett.

Elegáns megjelenés valódi terepre fejlesztett mechanikával társítva: íme, dióhéjban ez az új modell hitvallása. Az új Panda 4×4 közvetlen elődje rendkívüli sikereire építve újfent etalonná válhat a piac ezen különleges szegmensében, hála kifinomult stílusának, részletekbe menő kidolgozottságának és teljes körű felszereltségének. Utóbbit híven demonstrálja a modell hiánytalan, egyedi alapfelszerelése: ESC + ELD, kézi vezérlésű klímaberendezés, CD/MP3-lejátszós rádió, 15 colos könnyűfém keréktárcsák, 175/65 R15 M+S abroncsok, motoros mozgatású külső visszapillantó tükrök, távirányítós központi zár, valamint hátsó fejtámlák. Az opciós felszerelések listája nem kevésbé lenyűgöző; ezek gazdag választékából a tulajdonos tökéletesen kiegészítheti autóját, igazodva a jellemzően városi vagy terepfelhasználáshoz.

 

(forrás: fiat.hu)

Címkék: , , ,







hirdetés