Az olvasó kérdez, az illetékes válaszol: Nincs légkondi a trolin!

Akt.:
Az olvasó kérdez, az illetékes válaszol: Nincs légkondi a trolin!
© Illusztráció: HBN-archív
Debrecen – Július 22-én délután a 4-es trolira szálltam a Dobozi lakótelepnél. Nyár van, ez azzal is jár, hogy meleg van. Tovább fokozva, nagyon meleg. Azt is írhatom, hogy iszonyú hőség uralkodik mostanság. Csak akkor mozdul ki a hűvös lakásból az ember, ha dolga van.

Ha saját autóba ül, az első dolga bekapcsolni a légkondit. Nyilvánvaló, hogy ez az autóbuszon, trolin, vonaton is jogos elvárás lenne.

Nos, ezen a napon, amikor a Kossuth utcán leszállni készültem, megkérdeztem a sofőrt, hogy miért nem kapcsolta be a klímát, hiszen minden utasról folyt a víz. Ő a legtermészetesebb hangon udvariasan közölte velem, hogy azért nem kapcsolta be, mert nincs.

Hirtelen azt sem tudtam, hogy mit szóljak. Ezeket a modernnek mondott járműveket nem is olyan régen vette a város. Ki lehetett az a hivatalos személy, aki eldöntötte, hogy ezeket kell megvenni Debrecennek?!

Arra mérget veszek, hogy majd valaki megmagyarázza, hogy hogyan lehet 38 fokos hőségben klíma nélkül buszozni. Persze, az ablakok nyitva voltak, de ilyenkor azok annyit érnek, mint egy marék lepke.

Engedtessék már meg, hogy a 21. században elvárható legyen a klímával felszerelt busz vagy troli. Persze, az is valószínű hogy aki az aláírását adta a vételre, az a hétköznapokon nem trolizik, hanem a saját vagy állami klímás kocsival közlekedik. Lelke rajta, mi meg tovább izzasztjuk magunkat. Köszönjük szépen!

– Erdélyi László, Debrecen –

Nem előírás

A DKV Zrt. által közlekedtetett Ganz típusú trolibuszok valóban nem rendelkeznek klímaberendezéssel. Ezeknek a járműveknek a beszerzésére 2004-ben kötötte meg a szerződést társaságunk. A napjainkban is modern járműveknek minősülő, immár 10 éves trolibuszok gyártása idején nem számított alapfelszereltségnek a légkondicionáló berendezés. Magyarországon – információink szerint – csupán öt évvel ezelőtt, 2010-ben Szegeden állították forgalomba az első klimatizált trolibuszt. A gyors technikai fejlődéshez és az utazási komfort megnövekedett igényeihez igazodva, ekkor már alapfelszereltségnek számított a járműgyártás során a légkondicionáló berendezés.

Jelenleg Magyarországon a helyi közösségi közlekedési társaságok közül a DKV Zrt. rendelkezik a legmodernebb járműparkkal. Annak ellenére, hogy nem előírás a légkondicionáló berendezés a járműveken, 2009 óta az autóbuszok 100 százalékban klimatizáltak, míg a jelenleg közlekedő 29 villamosból 18 rendelkezik légkondicionáló berendezéssel.

Társaságunk a jövőbeli trolibusz-beszerzésnél természetesen már klimatizált járműveket fog vásárolni.

– Csohány Andrea, DKV Zrt., kommunikációs és marketing előadó –



Sporthírek






hirdetés