Az ízületi betegségek és sérülések utáni sportolás

Akt.:
Az ízületi betegségek és sérülések utáni sportolás
© Fotó: Getty Images
Debrecen – A gerincsérv után sem áll meg az élet, mozgással javíthatunk állapotunkon.

A „rettegett” harmadik iksz után nemre való tekintet nélkül megmutatkozhatnak az ízületeinkre káros hatások eredményei – a legenyhébb tünetektől az erős fájdalmakig. A megoldásokra kértünk választ egy szakembertől.

– Nagyobb ízületeink, mint például a térd és a csípő kezdődő kopása esetén javasolt az érintett területek tehermentesített átmozgatása kerékpározással, vízben végzett lazító és erősítő mozgásgyakorlatokkal. Ilyenkor kerülendő azon sportágak gyakorlása, ahol saját testsúlyunkkal edzünk (például futás és labdajátékok), mivel ekkor tovább terhelnénk az ízületeket. Viszont a teremben végzett súlyzós edzéseket nagy körültekintéssel, szakember tanácsát követve lehet végezni – fogalmazott Kurta Anna, a Cutler Gym gyógytornásza.

Speciális gyakorlatokkal

A gerincsérv hallatán mindenki összerezzen, sokan azt gondolják, hogy megáll az élet és nincs tovább, de ez téves információ.

– Talán hihetetlenül hangzik, de az emberek több mint 90 százalékának van már kialakult, vagy kezdődő porckorong-betegsége, csak valakinél panaszmentes, másoknál időnként fellángoló erős fájdalmakat, mozgáskorlátozottságot okoz. Részletes vizsgálatot követően speciális mozgásgyakorlatokkal meg lehet szüntetni az izomfeszülést és a fájdalmakat, illetve megtanulható a helyes terhelés a hétköznapi munkamozgások s a választott sporttevékenység során. Ezen krónikussá váló ízületi megbetegedésektől kissé eltérő a különböző ízületi sérülések viszonya a mozgáshoz. Az akut trauma után alapos rehabilitációra van szükség, hogy később az egyén akadálytalanul, fájdalommentesen, jól funkcionáló ízületekkel tudjon visszatérni a mindennapi tevékenységeihez, a rendszeres mozgáshoz, vagy akár az élsporthoz – adott tanácsot Kurta Anna.

HBN