Helyi közélet

2013.10.24. 08:47

Jegyvétel csak kiszámolva?

Debrecen - Olvasónk nem érti, miért nem tudnak visszaadni a DKV járművezetői.

Debrecen - Olvasónk nem érti, miért nem tudnak visszaadni a DKV járművezetői.

Egy, a közelmúltban átélt esettel kereste meg elektronikus levélben szerkesztőségünket egy olvasónk, akinek észrevételére a szolgáltatótól is választ kértünk.

Nagy pénz, nem pénz?

A kérdésem: milyen esetben tagadhatja meg a DKV alkalmazottja a szolgáltatást egy fizető „vendégnek”? Történt, hogy délután 5 óra körül villamossal közlekedtem hazafelé, amikor is a Kossuth téri megállóban egy jól szituált külföldi fiatalember – kifejezetten az első ajtónál várva – szállt volna fel a villamosra. Egyből elővette pénztárcáját és menetjegyet kívánt venni a villamosvezetőtől.

Ekkor kezdődött a probléma, ugyanis az idegen nyelvi ismereteket teljesen nélkülöző villamosvezető meglátván a fiatalember kezében lévő 5 ezer forintost, heves tiltakozásba kezdett, mutogatva a háta mögött elhelyezkedő táblára. A fiatalember értve a metakommunikációból, egyből jelezte, hogy sajnos nincs kisebb fizetőeszköze, felmutatva egy 10 és egy 20 ezer forintost. A vezető, anélkül, hogy bármilyen kísérletet tett volna visszaadni a hivatalos fizetőeszközünkből, flegma lendítéssel jelezte a fiatalember számára, hogy vegyen 180 fokos fordulatot és hagyja el a járművet. A fiatalember arcán kiülő csodálkozásnál talán csak a jogos felháborodása volt érzékelhetőbb.

Az eset után megfogalmazódott bennem: milyen jogon tagadja meg a DKV alkalmazottja, mint közszolgáltató, a fizetni képes, akaró (nem bliccelni szándékozó) utastól azt, hogy igénybe vegye a szolgáltatást? Nem kutya kötelessége elfogadni minden hivatalos fizetőeszközt? Rendelkezni annyi aprópénzzel (4600 Ft nem egy vagyon) hogy az ilyen esetekben vissza tudjon adni? Extrém esetben előfordulhat, hogy elfogy az apróbb fizetőeszköz, de ekkor sem tagadhatja meg a szolgáltatást, vagy ezt nem jól tudom?

A kérdésekre Csohány Andrea kommunikációs előadó válaszolt.

Költséges és nem biztonságos

Utasunkkal történt esetet sajnálattal vettük, azonban a járművezetőnk a DKV Zrt. szabályzatában leírtak alapján végezte munkáját. Járművezetőink sem a villamoson, sem az autóbuszon, trolibuszon nem rendelkeznek váltópénzzel. A náluk lévő aprópénz kizárólag a jegyeladásból származó készpénz lehet. Jelenleg 400 gépjárművezetőt foglalkoztat a DKV.

Folyamatos váltópénzzel történő ellátásuk többletköltséget jelentene társaságunknak, ráadásul a biztonsági szempontokat figyelembe véve az sem járható út, hogy a gépjárművezetők nagyobb összegű váltópénzt tartsanak szolgálati időben maguknál. A levélíró esetét megvizsgáltuk és a járművezető elmondása alapján megállapítható, hogy ebben az esetben nem rendelkezett elegendő készpénzzel. Tekintettel arra, hogy érvényes jegy, illetve bérlet nélkül – az érvényes önkormányzati rendelet alapján – az utazás megkezdése nem lehetséges, járművezetőnk munkaköri előírásait betartva helyesen járt el, amikor az utasunknak nem engedte az utazást.

Ismételten felhívjuk az utasaink figyelmét arra, hogy a menetjegyüket, lehetőségük szerint elővételben váltsák meg a több száz értékesítési pont valamelyikén, vagy a hasonló kellemetlenségek elkerülése érdekében pontosan készítsék ki a járművezetőnél vásárolni kívánt menetjegy árát. Társaságunk folyamatosan bővíti az értékesítési hálózatát, így jelenleg több mint 270 helyen van lehetőségük utasainknak arra, hogy elővételben megvásárolják a vonaljegyüket.

HBN

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában