Az autópálya még odébb van…

Akt.:
Kincses László nem látta a tervet
Kincses László nem látta a tervet - © Fotó: Matey István
Püspökladány – Még az M4-es nyomvonala sem körvonalazódott végérvényesen.

A ladányiak problémájára, mely szerint miként lehetne kivinni a városból a 42-es főút hatalmas forgalmát, megoldást jelenthet majd az M4-es autópálya megépítése, amely megfelelő források megléte esetén is csak körülbelül 2020-ra éri el a várost – hangzott el a nemrégiben a témában megtartott lakossági fórumon. Ezt nem tudjuk kivárni – így a lakosok.

Kincses László helyi önkormányzati képviselő, az „M4-est a Biharnak” Egyesület vezetője úgy fogalmazott, az elkerülővel kapcsolatban egy fiktív megvalósíthatósági tanulmányra van csupán utalás, amit nem is láttak. Az elkerülőt úgy tervezték, hogy igazodjon a majdani autópályához, másrészt 30 év múlva is elévülhetetlen szerepe lenne a sok ezer áthaladó jármű elterelésében. A képviselő szerint évi egymillió kamion halad át a városon, ezért érdemes volna utánajárni, a ladányi szakaszból mennyi útdíjat kap az állam. Lehet, az innen származó bevételekből az állam vissza tudna forgatni, és a szakasz kitermelné az elkerülő árát. A püspökladányi rendőrkapitány, Aranyi István ezredes elmondta, hogy a 42-esen is van útdíj, annak befizetését számtalan módon ellenőrzik. Viszont az egymillió kamion túlzó szám. Tavaly Ártándnál 628 ezer belépő tehergépjárművet jegyeztek.

Változott a nyomvonal

Balogh Imre, a NIF tervezője elmondta, sajnos az M4-es autópálya korábbi nyomvonala nem kapott környezetvédelmi engedélyt, ezért egész más nyomvonalat vizsgálnak. A korábbi nem vette figyelembe, milyen természetvédelmi értékek vannak Ladánytól Berettyóújfaluig.

HBN