Az átlag felett nőtt a mennyiségi eladás

Az átlag felett nőtt a mennyiségi eladás
© Illusztráció: Getty Images
Debrecen – A vegyi áruk forgalma elkezdett visszazárkózni a válság előtti szinthez.

Háztartási vegyi áruból és kozmetikumból az élelmiszer-kiskereskedelem mintegy 335 milliárd forint forgalmat bonyolított le 2014. március-2015. február között; 6 százalékkal nagyobbat, mint egy évvel korábban.

Trendváltás

Mennyiséget tekintve is újra növekedést regisztrálhatott a Nielsen, az előző időszakhoz viszonyítva. – Az elmúlt évek csökkenő forgalmi trendje után 2014-ben a vegyi áruk forgalma elkezdett visszazárkózni a válság előtti szinthez. Ezt igazolja az is, hogy átlag felett nőtt a mennyiségi eladás a legutóbbi tizenkét hónap során például a legnagyobb forgalmú tíz termék közül ötből: toalett papírból, öblítőből és dezodorból 6-6, míg pelenkából és tusfürdőből 5-5 százalékkal – tájékoztat Barta Mónika, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója.

Koncentráltan

Olyannyira koncentrált a bolti forgalom, hogy a boltok teljes bevételének kétharmada, 66 százaléka két üzlettípusra, hipermarketre és drogériára jutott. – Amíg a hipermarket mutatója az előző tizenkét hónapos időszakban elért 36 százalék után legutóbb 34 százalékra változott, addig a drogériáé 31-ről 32 százalékra emelkedett. Szintén nagyobb lett a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna értékben mért piaci részesedése.

HBN



További hírek a Gazdaság kategóriából






hirdetés