Az ügy, ami összehozza az RTL-t a TV2-vel – Policy Agenda

Az ügy, ami összehozza az RTL-t a TV2-vel – Policy Agenda
Amennyiben több szolgáltató összefogna és nem fizetnének a két legnézettebb kereskedelmi televízióért, akkor a tv-csatornák kikerülhetnek az előfizetési csomagokból.

Ez azt jelentené, hogy például a hétvégi főműsoridőben 800 ezer kábel előfizető háztartásban nem lehetne nézni a megszokott csatornát – derül ki a Policy Agenda (PA) elemzéséből. A kutatócég szerint a következő két-három hónapban a tévéknek és a szolgáltatóknak meg kell egyezniük, különben az ügy politikai kérdéssé válhat.

Ha január 1-től az RTL Klub és TV2 kikerül egyes kábeltelevízió kínálatából, az ügy politikai kérdéssé válhat – írja a Policy Agenda. Véleményük szerint ebben az esetben a kormánynak, ha másként nem, de közvetítőként mindenképpen fel kell lépnie az ügyben. A kutatócég szerint a szolgáltatóknak és a televízióknak ezt nem érdemes megvárniuk, mert egy jogszabályi változás szinte bizonyosan minden szereplőt hátrányosan érintene, jelentősen csökkentve a mozgásterüket.

A PA szerint tehát csak az a járható út, ha a kérdést a piaci logika mentén értelmezik a szereplők, azaz a televíziók rövid időn belül megállapodnak a legnagyobb szolgáltatókkal. Az, hogy ez az új helyzet mit jelent majd a televíziós piac egésze számára, ma még nem tudható, de a hírcsatornák versenyét valószínűleg nem érinti – áll az elemzésben.

magyar jogszabályok szerint a közszolgálati televíziókon kívül nincsenek olyanok, melyeknek kötelezően ingyenesen és szabadon elérhetőnek kell lenniük

A PA elemzése emlékeztet, hogy a magyar jogszabályok szerint a közszolgálati televíziókon kívül nincsenek olyanok, melyeknek kötelezően ingyenesen és szabadon elérhetőnek kell lenniük. Azaz, egy kereskedelmi csatorna fizetőssé tétele egyszerű piaci kérdés.

1997 óta, amióta a TV2 és az RTL Klub hozzájárult műsoruk díjtalan továbbításához, Magyarország Európa egyik legnagyobb kábelhálózattal lefedett országává vált, ahol a meglévő nagyjából 3,8 millió háztartásból 2,2 millióan kábelhálózaton keresztül nézik a tévét. Ezek az előfizetők a legfrissebb KSH adatok szerint 91,2 milliárd forint árbevételt hoznak.

Az elmúlt évtizedben a nagy kábelszolgáltatók terjeszkedésének, valamint a fúzióknak köszönhetően sokat tisztult a piac, így 25 százalékkal kevesebb szolgáltató van a piacon, mint 2002-ben, és a piacon maradt cégeknek nagyot nőtt a bevétele.
A szolgáltatók egy része szerint azonban, ha váratlanul fizetniük kell olyanért, amiért eddig nem kellett, az csökkentheti az előzetes profitvárakozásaikat, illetve az újításoktól veheti el a forrásokat.

– Független Hírügynökség –








hirdetés