Átlag felett nőtt az eladás italokból

Átlag felett nőtt az eladás italokból
© Illusztráció: Getty Images
Debrecen – A szakember szerint figyelemre méltóan különbözik az egyes bolttípusok piaci pozíciója.

Lassult az élelmiszerek kiskereskedelmének növekedési üteme a legutóbbi tizenkét hónap során. Közel 1 550 milliárd forintos bolti forgalmuk az elmúlt egy évben négy százalékkal több, mint az előző hasonló időszak során.

Átlagos mértékben

Tavalyelőtt még öt százalékkal emelkedett az eladás éves összehasonlításban. Szerepet játszik itt az is, hogy a legutóbb december-januári élelmiszer forgalom csak három százalékkal emelkedett, az előző hasonló periódushoz képest. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat kiskereskedelmi indexe. Mennyiséget tekintve három százalékos növekedést regisztráltak egyik tizenkét hónapos időszakról a másikra. Az átlagos mértékben nőtt február-januári összehasonlításban a boltok bevétele a Nielsen által mért legnagyobb forgalmú tíz kategória közül hatban: sör, szénsavas üdítőital, ásványvíz, gyümölcslé, gyümölcsjoghurt, hűtött szeletes édesség.

Se a kicsi, se a nagy

Az 51-2500 négyzetméter közötti üzletek értékben átlag hat százalékkal nagyobb forgalmat bonyolítottak le február-január között, mint egy évvel előtte. Viszont a legnagyobb csatorna, a 2 500 négyzetméter feletti hipermarket forintban mért forgalma nem nőtt. Ezzel egy időben majdnem hasonló a legkisebbek, az ötven négyzetméter és az alatti egységek helyzete; ugyanis mindössze 0,4 százalékkal emelkedett a bevételük.

HBN

Címkék: ,


Sporthírek






hirdetés