Aránypárok

Akt.:
Síncsere az 1-es villamos vonalán
Síncsere az 1-es villamos vonalán - © Fotó: Derencsényi István
Tegnap sikerült belebonyolódnom Debrecen villamosközlekedésébe. Annyira, hogy a Plazától – még sose fordult elő velem ilyen – szégyenszemre visszafordultam a Kossuth térre és elhalasztottam továbbutazásomat a Bem tér felé. Mert egyszerűen nem tudtam eligazodni! Réti János írása.

Két villamossal nem mentem el, – pedig mehettem volna – két pótló meg otthagyott. Az egyik az egyik sarkon, másik a másikon. Fogalmam nem volt, hogy mi merre megy, hol áll meg és ki vagyok én? Na ebből elég, mondtam, – mint a fogyasztó reklámban halljuk–és elhalasztva a továbbutazást vissza mentem a Kossuth térre. De amire ezt a megoldást felfedeztem volna, újra felgyülemlett bennem a kritikai indulat: (most sokan, szakemberek, utasok haragudni fognak rám, de nem bírom magamban tartani: a 2-es villamos szerelvénye nagy. Mármint az 1-hez képest. Meg lassú, tohonya, gyalog el lehetne ballagni mellette, akár két megállót is. Egymás mellett úgy néznek ki, mintha egy „anyavillamos” kísérné villamos öccsét a villamosiskolába.) Most a villamospótló busszal megkeveredett minden. Mi, utasok, alul vagyunk tájékoztatva! Bármilyen ábra többet mond el, a közlekedésben, mint írott vagy hangosított szöveg. Nagy a stadion is! Régen, Pesten a Fehérvári úton volt egy művelődési központ, aminek az egyik terme, egy körterem, úgy volt kitalálva, hogy 50 főnél is telt háznak nézett ki, meg elfértek benne 200-an is! Na ezt nem sikerül megcsinálni napjaink stadionjaiban. De nagy a Fórum szintén, pedig amúgy József Attilától származik: „vajon arányos e hozzám minden, ami van?” Igen! Ez a világcsinálás alapkérdése. Mert lehetne kisebb a 2-es villamos, a stadion vagy akár a Fórum is. Családiasabban, hangulatosabban töltenék be a funkciót, amire készültek. Mert az arányok egymáshoz való viszonyulása döntő fontosságú: meghatározza, hogy végül is hol a helyünk a világban.

– Réti János –


Mindjárt kész az egyes vonala, bár az eső még bekavarhat
Debrecen – Jó ütemben, az előzetes tervek szerint haladnak, és ha az időjárás kedvező marad, az eredetileg tervezett határidőre, július 19-e, üzemzárására befejeződnek az egyes villamos nyomvonalán a július 4-én kezdődött felújítási munkálatok – válaszolta a Napló kérdésére Nagy Annamária, a DKV Zrt. kommunikációs- és marketingvezetője.









hirdetés