Áramlopással gyanúsította meg olvasónkat a szolgáltató, majd szíves elnézését kérte

Akt.:
Illusztráció
Illusztráció - © Fotó: Matey István
Debrecen – Olvasónkat 360 ezer forintra akarta büntetni az E.ON, miközben semmi szabálytalant nem csinált.

Levelet kapott november végén az E.ON-tól egy olvasónk, az áramszolgáltató a közlése szerint a két hónappal korábbi ellenőrzése során „szerződésszegő villamos energia vételezést állapított meg”. Ezt akkor helyszíni jegyzőkönyvben rögzítették, annak másolatát csatolták a levélhez. Precízen kiszámolták a kötbér 360 ezer forintos összegét, ugyanakkor rögtön arról is tájékoztattak az ügyfelet, hogy ha együttműködik, 25-40 százalékot elengednek. Ha viszont nem fizet – fenyegették meg – jogi úton érvényesítik a követelést, illetve kikapcsolják az áramot. Az E.ON szerint olvasónk mérőóráján feszegetés nyomait találták és hiányzott a zárópecsét, mire ő azzal védekezett, hogy a villanyóra szekrénye a jegyzőkönyv felvétele idején pontosan olyan állapotban volt, ahogy azt az E.ON szakemberei a háza építése után átvették, illetve az évenkénti ellenőrzések során sem tettek említést a pecsét hibájáról.

Panasztétellel fenyegetőzött

A kvázi áramlopással meggyanúsított debreceni ügyfél ügyvédjén keresztül utasította vissza a vádat, és a kötbér megfizetését is. Felülvizsgálatot kért, és kilátásba helyezte, hogy az eljárás miatt panaszt tesz a Magyar Energetikai és Közmű-Szabályozási Hivatal Fogyasztóvédelmi Főosztályán. Levelére három nap múlva megérkezett a válasz: az E.ON, mondván kivizsgálták a jegyzőkönyvben rögzítetteket, eltekint a 360 ezres kötbértől, sőt, szíves elnézését kérték a „kellemetlenség” miatt.

Mivel közben arról értesültünk, hogy mások is kaptak hasonló felszólítást, érdeklődtünk az E.ON-nál az eljárás módjáról. A cég szóvivője, Egyházi Nikoletta közölte: az első levél része volt egy egyeztetésnek, mely a „felderített szabálytalan műszaki beavatkozás következményeként megállapított követelés érvényesítését előzi meg”. Ő úgy mondta, az egyeztetést a fogyasztó érdekében kezdeményezik, mivel az ellenőrzéskor nem biztos, hogy az ügyfél volt jelen, és meghatalmazottjának esetlegesen nincs érdemi információja a szabálytalanságról. Szerződésszegés megállapítása a helyszíni jegyzőkönyvek és egyéb bizonyítékok (ügyfél nyilatkozata, fogyasztási adatok figyelembevétele, szakértői vizsgálat) értékelése után és bizonyított felróhatóság esetén történhet. Az E.ON akkor sem érvényesít követelést, ha egyébként a szabálytalanság megállapítható, de az nem róható fel egyértelműen az ügyfélnek.

HBN-SzT


Vannak, akik valóban lopják

Az áramlopások mintegy 7 milliárd forintos kárt okoznak az E.ON-nak évente. Ezt azt jelenti, hogy a teljes értékesített energiamennyiség 2-3 százalékát ellopják, melyhez kapcsolódóan évente tízezres nagyságrendben találunk áramlopást, ennek 80 százaléka a mérő/mérőhely befolyásolására irányul – tájékoztatott Egyházi Nikoletta.








hirdetés