Sport

2013.04.11. 13:31

Folytatódik a cirkusz?!

Sanghaj - Három hét pihenő után Sanghajba érkezik a Forma-1-es világbajnoki sorozat.

Sanghaj - Három hét pihenő után Sanghajba érkezik a Forma-1-es világbajnoki sorozat.A hétvégén immáron a jubileumi tizedik Kínai Nagydíjat rendezik meg, most már zsinórban a ötödik éve a versenynaptár elején, tavasszal. Kína helye szilárd a versenynaptárban a világbajnokságban, hiszen a világ legnagyobb piacainak egyike és rendkívül gyorsan fejlődő gazdasággal rendelkezik.

Azután, hogy Malajziában morálisan megkérdőjelezhető döntéseket hoztak némely csapatnál, a rajongók kíváncsian várják mit tartogat a hétvégi futam. A Malajziai Nagydíjon három boldognak egyáltalán nem tűnő, fáradt pilóta állt a dobogón. Sebastian Vettel ezúttal győzelemre tudta váltani az első rajtkockát, míg csapattársa, a végtelenül csalódott Mark Webber a második helyen végzett. A bronzérmes helyezés azé a Lewis Hamiltoné lett, aki saját bevallása szerint is a csapatának köszönhetően ért célba csapattársa, a negyedik Nico Rosberg előtt. Az azóta eltelt három hétben az újságok tele voltak az érintett pilóták, valamint a döntéshozók és persze a szakértők nyilatkozataival, érveivel és ellenérveivel. Mark Webber pedig egyenlőre úgy néz ki, a pletykákkal ellentétben marad a Red Bullnál.

„Eszi” a gumukat

Ami a hétvégi, Sanghajban rendezendő versenyt illeti, megjósolhatatlan a végkimenetele, s az errefelé jellemző változékony időjárás sem könnyíti meg a résztvevők dolgát. Erre a pályára és időjárási viszonyokra olyan autó kell, amely különböző körülmények között is jól teljesít. A stratégia megválasztásánál is főhet a csapatvezetők feje: bár ez a versenypálya hasonló a malajziaihoz, az időjárás mégsem annyira forró és párás. Ezúttal is nagy hangsúly helyeződik az abroncsokra, hiszen a hőmérséklet gyakran alacsony és a puha pályafelület is teljesen más, mint az első két futamon. Röviden, a pálya eléggé „eszi” a gumikat.

Az utóbbi években Mercedes motorral futó autók értek el sikereket Sanghajban: 2010-ben kettős McLaren-győzelem született, 2011-ben Lewis Hamilton (McLaren), 2012-ben pedig Nico Rosberg (Mercedes) győzött. Látva e két csapat idei formáját, kicsi az esélye, hogy ez a tendencia folytatódik az idei szezonban.

A verseny és a pálya

Az 5,451 kilométer hosszú kínai pályát is a német sztárdizájner, Hermann Tilke tervezte. Jellemzően elég kanyargós, s a kanyarok döntő többsége lassú. Emellett a pályán található egy rövid, de gyors szakasz is. Három egyenes szektoron bár nehéznek tűnik, de azért lehetséges az előzés. Az első kanyar beszűkül, ami izgalmassá teheti a verseny rajtját.

Az ötvenhat körös Kínai Nagydíj április 14-én, helyi idő szerint 15 órakor (Magyarországon reggel 9 órakor) veszi kezdetét. A pálya hossza: 5.451 km, a teljes versenytáv 305.066 km. A pályarekordot még mindig Michael Schumacher tartja (2004-ből), ideje 1 perc 32.238 másodperc.

2012-ben Nico Rosberg (Mercedes) nyerte meg a futamot. A brit pilóta ideje 1:36:58.226 volt. A második helyezett Sebastian Vettel (Red Bull) lett, míg a bronzérmes helyen csapattársa, Mark Webber ért célba.

Amber PR

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!