Akiknek munka a szórakozás

Akiknek munka a szórakozás
Akiknek munka a szórakozás - © Fotó: Derencsényi István
Debrecen – Négy főre százötven törölköző, alsónemű és mini konditerem a színfalak mögött.

Egy fesztiválszervezőnek nehéz tartani az aranyszabályt: „Ne keverd össze a munkát és a szórakozást!” Balogh Balázsnak, a partysítáborokat is szervező Meex ügyvezetőjének jó ideig nem is ment – vallotta a Debreceni Egyetemen  tartott kerekasztal beszélgetésen. Elmondta, ma már igyekszik külön választani a két „létfeltételt”. Szerencsés vagy – reagált a Sziget, a Volt, a Sound és Szin teljes körű kommunikációját végző cég szakembere, Vető Viktória, aki tizenhat fesztiválszezonnal a háta mögött egyetlen teljes értékű koncertélményt tud felmutatni.

A Média Szakhét programján Miklósvölgyi Péter a debreceni fesztivált tető alá hozó Campus Nonprofit Közhasznú Kft. ügyvezető igazgatója. Szó szerint, mert a hétköznapi szürkület zenében oldása, a tombolás ugyan Isten szabad ege alatt zajlik, de a zenészeknek és értékes hangszereiknek a súlyos (időjárási) terhelésnek ellenálló, zárt tetejű színpadokat húznak föl és európai viszonylatban is kiemelkedő infrastruktúrát építenek ki – ismerte el egyöntetűen a több külföldi fesztiválon tapasztaltakat alapul véve három vendég.

Álló- és szívóképesség

– Nincs lehetőség hibázni – emelte ki a munkája egyik legnehezebb felelősségét Vető Viktória. – Ez érzelmi ügy. Ha a bulizó nem azt kapja, amire a kommunikációnk alapján számított, nem érzi jól magát, nem jön többet – tette hozzá. – Ez főként az első rendezvényeknél fontos, mert később a „termék” önmagáért beszél, a jelenlévők kötődnek és ismerőseiket is hívják majd – egészítette ki Balogh Balázs. A marketing eszközök folyton változnak, míg a 98-as tokaji EFOTT megismertetéséhez háromezer feliratos citromsárga matrica hatékony segítség volt, ma már a kreatív és egyértelmű üzenetet közvetítő videókra (Petijegy) vagy a közösségi oldalak felületeire alapoznak a szakemberek.
Egy dolog nem változik, a fellépők leszervezésével járó állandó stressz. – A foglalás nagyon hosszú, idegtépő folyamat, amivel alaposan mellé is lehet fogni. Prince hazai fellépése nagy respektet hozott nekünk a nemzetközi sajtóban, viszont kétszázmilliót buktunk rajta, mivel az a koncert előtt alig három héttel fixálódott – szólt Vető Viktória, aki a zenészek igénylistájáról is tartogatott néhány sztorit.

– Moby menedzsere kiadta, hogy építsünk edzőtermet, majd rácsodálkozott a backstage-ben lévő súlyzókra és nevetve mondta: „csak viccből írtam, eddig még soha senki nem teljesítette”. Volt olyan dj, aki törölközőt és alsóneműt is kért. Utóbbira legyintettünk, ez csak vicc, de az utolsó pillanatban kiderült, valóban annyit utazik, hogy nem csomagolt és szüksége lenne rá. Egy éjjel-nappali hipermarketben vettünk neki sajátmárkásat, míg zenélt – mondta.

Százötven darab törülközőre csodálkozott rá egy hazai rockegyüttes lajstromán Miklósvölgyi Péter. – A hotelből kölcsönkért frottírkendőből négyet használtak a többit pedig bepakolták a turnébuszba és magukkal vitték – elevenítette fel a Campus Fesztivál szervezője, aki a tokaji EFOTT-ot emlegette pályafutása egyik legemlékezetesebb pillanataként. „A homokzsákfal tetejétől alig néhány centiméterre a Tisza „tombolt”, a túloldalán pedig 4–500 sátorozó, de végül nem történt baj.”

HBN–HABE

 








hirdetés