Akiket a vasútállomás füstje…

Illusztráció
Illusztráció - © Fotó: HBN
Hajdú-Bihar – A polgármesterek tőlünk hallottak először az üzemeltetés lehetőségéről.

Országszerte már a MÁV 24 vasútállomását üzemelteti helyi önkormányzat. A Napló által megkérdezett hajdú-bihari települési vezetők tőlünk hallottak először erről a lehetőségről. Fogalmazzunk úgy, hogy vérmérséklettől függően eltérő lelkesedéssel fogadták az ötletet.

Kilóg a képből

Hajdúhadházon, éppen a pályaudvar tőszomszédságában hamarosan egy félmilliárdos városfejlesztési projekt veszi kezdetét, amihez nagyon nem illik a „leszakadt” állapotban lévő állomásépület. Csáfordi Dénes polgármester eddig nem hallott a MÁV azon szándékáról, hogy üzemeltetésre esetleg átadnák a településnek a pályaudvart, de az említett területfejlesztés kapcsán már ő is készül felvenni a kapcsolatot a vasúttársasággal. – Éppen most vettünk át az állami közútkezelőtől öt belterületi útszakaszt, miután kiderült, hogy a következő 20-30 évben biztosan nem lesz a felújításukra pénz. Gyanítom, hogy a MÁV-nak sem lesz mostanában pénze arra, hogy kipofásítsa a hadházi vasútállomást, ezért érdemes lenne valamiféle kölcsönösen előnyös megoldást találni. Egy biztos: az alapvető pénzügyi és egyéb feltételek megteremtése nélkül nem tudjuk átveni az üzemeltetést. Ugyanakkor egy rendezett épületben büfé vagy akár étterem is üzemelhetne, hiszen a vasútállomásunk hatalmas utasforgalmat bonyolít – fogalmazott a települési vezető.

Berettyóújfaluban viszonylag rendben van a pályaudvar épülete, de az esetleges üzemeltetésével kapcsolatosan a polgármesternek mári számos, tisztázásra váró kérdése van. „Ki üzemeltetné a jegypénztárat, illetve a MÁV komoly számítógépes rendszerét? Kihez tartoznának az ott dolgozók? Bevétele is származna az önkormányzatnak az üzemeltetésből, vagy csak kiadás lenne vele?

HBN








hirdetés