Helyi közélet

2015.01.23. 14:18

Sztrádaépítés: 10 év 100 kilométer

Hajdú-Bihar - A Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) elkészítette a gyorsforgalmi- és főúthálózat hosszú távú fejlesztési programját.

Hajdú-Bihar - A Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) elkészítette a gyorsforgalmi- és főúthálózat hosszú távú fejlesztési programját.

A KKK 2016-ig tartó programciklusa szerint megépül az M4-es autópálya hajdú-bihari első szakasza. Ez a sztráda az országhatártól (ez Nagykereki térségében lesz) Berettyóújfaluig, az M35-ös autópálya végpontjáig tart majd. A beruházás 30,1 kilométer hosszú, kétszer két sávos utat jelent. A tervek szerint ugyancsak elkészül 2016-ig az M35-ös sztráda még hiányzó, Debrecentől az M4-esig tartó, közel 32 kilométeres szakasza. Ez utóbbihoz kapcsolódva megépül a Debrecent elkerülő út déli szektora, mégpedig a 4-es főút és a 47-es főút között.

A programciklus második üteme 2020-ban zárul. Ebben felújítják és négysávosítják a 4-es főút Debrecen és Hajdúszoboszló közötti 13,3 kilométeres szakaszát. Szintén ennek a programlépcsőnek része a 471-es főút kétszer két sávosítása Hajdúsámsonig.

A 2024-ben befejeződő harmadik ütemben korszerűsítik a 354-es főutat, amely elkészül a 4-es főútig. Ez azt jelenti, hogy a Debrecent elkerülő úton már a 4-es főúttól a 47-es főútig autózhatunk majd. Tehát a keleti szektor kivételével kész lesz a Debrecent elkerülő út. Ugyancsak ennek a ciklusnak a része a 4-es főút Debrecen és Nyíregyháza közötti szakaszának korszerűsítése, kétszer kétsávosítása. Ez 45,2 kilométert jelent. Sokan hamarabb szerették volna, de a tervek szerint csak a 2024-ben záródó ütemben kapcsolódhat össze az M4-es autópálya folytatása által a Kisújszállás-Püspökladány- Berettyóújfalu közötti, mintegy 99,2 kilométer szakaszon, kétszer két forgalmi sávon.

A 2027-ben záruló negyedik ütemben a 471-es főút Nyíradonyi elkerülője is megépül.

HBN


Koordinációs intézmény

A KKK a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium háttérintézménye, az országos közúthálózat vagyonkezelője, elsődleges feladata a közúthálózat finanszírozását szolgáló költségvetési előirányzatok kezelése és a közlekedési szakma koordinációja. Tudományos igényű szakmai előkészítő és információs hátteret nyújt a minisztériumban, illetve az egyéb háttérintézményekben, kutatóhelyeken folyó munkához. A gyorsforgalmi- és a főúthálózati terve, valamint a hosszú távú fejlesztési program területi – szakmai, társadalmi, civil szervezeti, állampolgári és természetvédelmi egyeztetések eredményeképp jött létre.


Cikkünkhöz a Facebookon szólhat hozzá:

(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "//connect.facebook.net/hu_HU/all.js#xfbml=1"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(document, script , facebook-jssdk ));

// ]]>

" data-width="450">


Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában