A vezetők nem kérnek az adatokból

A vezetők nem kérnek az adatokból
Aggódik, hogy egy napon robotok fogják irányítani a nagyvállalatokat? Esetleg úgy véli, hogy már most is így van? Ne aggódjon, a vezetők egyelőre tesznek az adatokra.

Van manapság egy nagyon divatos kifejezés: big data. Ez azt jelenti, hogy minden adatot mérünk és feldolgozunk, ami a cégünkkel kapcsolatos, és a döntéseket is ezekre alapozzuk. Vagyis ha van egy adat-turkászunk, akkor simán megmondja, hogy vasárnap 10:00-kor vagy kedd 19:00-kor adunk-e el több rózsaszín melltartót az 50 fölötti vásárlóinknak. Ez persze egy nagyon bugyuta példa volt, de talán érezhető belőle az adatok hatalma. Aki gyűjti az adatot, az túlélhet. Szinte minden nagyobb cégnél van már big data részleg, de a mostani kutatások azt bizonyítják, hogy inkább csak dísznek.

A vezetők 65%-a nyilatkozta azt, hogy fontos üzleti döntéseknél inkább a megérzéseire és tapasztalataira hallgat, nem érdekli, hogy mit mutatnak az adatok. A kutatás során 720, senior vezetőt kérdeztek meg (a cégek éves bevétele meghaladta az 500 millió dollárt). Egyetértettek abban, hogy nagy döntéseket nem lehet meghozni analitikai vákuumban. Ki kell lépni a számok világából és hozzátenni az érzelmeinket. Ezt a hozzáállást a gazdaságtörténelem egyébként már többször is igazolta, hiszen gondoljunk csak bele, milyen analitika jelezte volna előre, hogy az emberek rajongani fognak az érintőképernyős okostelefonokért. Ahhoz, hogy valami igazán új és átütő szülessen, félre kell tenni a számokat. A vezetők arról is beszámoltak, hogy hiába jelzik a számok egy-egy befektetés gyors megtérülését, az igazán sikeres emberek inkább hosszútávú kapcsolatokat szeretnek kötni az ügyféllel.

Címkék: , ,