A VEKE az új metrókocsik kerékkopását firtatja

A VEKE szerint érhetetlen, hogyan futhatta le az új metrószerelvény probléma és hiba nélkül a tesztkilométereket, amikor a BKV is elismerte az indokolatlan mértékű és formájú kerékkopásokat.

Vitézy Dávid, a szervezet közlekedésfejlesztési munkacsoportjának vezetője felveti a kérdést, hogyan kaphat típusengedélyt egy olyan jármű, amelynek flottáit emiatt más országokban kivonták a forgalomból, a gyártó pedig nem tud elfogadható magyarázatot adni.

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület emlékeztet: Héri József, a BKV műszaki üzemeltetési szakigazgatója a főváros Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Bizottságának múlt heti ülésén elismerte a kerékkopásokat és jelezte, hogy erről a Nemzeti Közlekedési Hatóságot is tájékoztatták. Mint mondta, többször kért a közlekedési társaság magyarázatot az ügyben, de az nem volt elfogadható.

A szervezet szerint ennek tudatában érthetetlen, hogyan teljesíthette a kocsi hiba nélkül a tesztkilométereket és hogyan kaphat típusengedélyt, miközben más országokban ugyanezért teljes flottákat vontak ki a forgalomból.

A bizottság egyébként szerdán tartja következő ülését, ahol a BKV-nak több mint 40 kérdésre kell írásban választ adnia az Alstom szerelvények kapcsán.

– Független Hírügynökség –








hirdetés