A tévéreklám adhat lendületet az eladásoknak

A tévéreklám adhat lendületet az eladásoknak
© Fotó: Getty Images
Debrecen – A teljes népesség legutóbb februárban napi átlag 301 percig nézett tévéműsort.

Gyógyhatású készítmények, valamint élelmiszerek, szépségápolási termékek és a kereskedelem tévéreklámjai jutottak el a legtöbb 18-49 éves tévénézőhöz idén februárban. További sorrend a Nielsen Közönségmérés Kft. GRP szerinti top tízes listáján: telekommunikáció, pénzintézetek, háztartási cikk, közlekedés, szolgáltatás és szabadidő.

Mit fejez ki?

A reklámok által elért nézők aránya, nálunk is elterjedt angol szakmai kifejezéssel Gross Rating Point (GRP) azt fejezi ki, hogy egy reklámszpot sugárzásai hány kontaktust értek el a vizsgált célcsoport tagjai körében. Mivel egy-egy nézőt többször is elérhet a reklám, túllépheti a 100 százalékot a GRP mutatójának összege. Számolásánál összeadják a reklám minden egyes sugárzása során elért közönségét. Élelmiszerek közül puding/tejalapú desszert, szeletes csokoládé valamint gyümölcslé tévéreklámjai jutottak el a legtöbb 18-49 éves tévénézőhöz, szintén idén februárban. Testápoló szereknél arckrém és fogkrém érte el a legnagyobb értéket.

Valós időben

A teljes népesség legutóbb februárban napi átlag 301 percig nézett tévéműsort valós időben. Nőknél egy fő naponta átlagosan 321 percet tévézett, férfiaknál pedig 280 percet. Összesen 625 ezer 582 reklámfilmet sugároztak a hazai tévécsatornákon huszonkilenc nap alatt; 18 százalékkal többet, mint tavaly februárban. Listaáron a Nielsen által szpot szinten vizsgált csatornákat alapul véve 56,6 milliárd forintot költöttek tévéreklámra idén februárban. A tavalyi második hónapinál 14 százalékkal többet.

HBN

Címkék: ,







hirdetés