A terrorizmus vitte le a fogyasztók bizalmát

Debrecen – Magyarország ahhoz a 17 európai országhoz tartozik, ahol csökkent a mutató.

Csökkent Magyarországon a fogyasztói bizalmi index. Így ahhoz a 17 európai országhoz tartozunk, ahol csökkent a mutató, míg földrészünk többi 17 vizsgált országában a mutató változatlan maradt vagy emelkedett. Ezt állapítja meg a Nielsen globális kutatása.

Minden negyedik

Ha ellenben Magyarországon a tavalyi első negyedévi indexhez hasonlítjuk az idei hasonló periódus mutatóját, akkor növekedést könyvelhetünk el. A magyarok legnagyobb aránya az anyagiakkal kapcsolatban optimista: személyes pénzügyi helyzetét a megkérdezést követő tizenkét hónap során kisebb-nagyobb mértékben jónak tartja a válaszadók 26 százaléka. Szintén csökkent országunkban – egyik negyedévről a másikra – azok aránya, akik a munkahelyi kilátásokat többé-kevésbé jónak ítélik meg; mégpedig a magyar válaszadók 16 százaléka.

Minden ötödik

Kisebb lett hazánk fogyasztóinak vásárlási kedve is. A megkérdezettek 20 százaléka tartja a jelenlegi időszakot megfelelőnek, – figyelembe véve az árakat és saját pénzügyi lehetőségeit, – hogy megvegye, amire szüksége van. „A terrorizmus sokat nyomott a latban Európa számos piacán, és gyengítette a fogyasztók bizalmát. Ebben közrejátszott az aggodalom amiatt is, hogy az Egyesült Királyság esetleg kiválik az Európai Unióból. Annak ellenére csökkent a bizalom, hogy nőtt a földrészen a nemzeti össztermék 2016 első három hónapjában” – tájékoztatott Louise Keely, a Nielsen szenior elnökhelyettese.

HBN








hirdetés