A téli kátyúzás rejtelmei

A téli kátyúzás rejtelmei

Az autósok egyik legnagyobb ellensége a
kátyú. A 4-es főút Debrecenen
áthaladó szakasza pedig bővelkedik
ezekben. Na de vajon miért van az, hogy amit egyik
nap betömnek, másnapra ismét
felbukkan?Video


„A téli hőmérsékletben
és időjárási viszonyok
között nem lehet tartós
kátyúzást végezni.”-
mondta Kiss István, a
Hajdú- Bihar Megyei Közútkezelő
Kht. területi referense.


„Ilyenkor csak ideiglenes
kátyúzást tudunk végezni,
ami azt jelenti, hogy akár másnapra
kipereghet a tömítő anyag vagy
akár újabb keletkezhet a javított
mellett. Ez amolyan tűzoltó
jellegű megoldás, és elég
hálátlan feladat. Csak a forgalomra
veszélyes úthibákat tudjuk
kezelni.


De nincsenek meg még ilyenkor a
szükséges feltételek,
és csoda-anyag sincs, ami minden
körülmények között a lyukban
marad.


” Mint megtudtuk, a tartós
kátyúzáshoz, hogy a
javítás egyenértékű
legyen a burkolattal, megfelelő anyag és
hőmérséklet, száraz,
meleg aszfalt illetve szakértelem
szükséges. Az ilyen jellegű
munkálatokhoz csak április
végén, május elején tudnak
hozzákezdeni. A 4-es főút
elkerülő szakaszának a
beruházása már
megkezdődött.


A Bocskai kerttől induló 35-ösbe
csatlakozó út a
környezettanulmányok szerint 30
százalékkal csökkenti majd a 4-es
városon áthaladó forgalmát.
Valószínűleg 2010
végére kész is lesz.


Tavasztól természetesen mindenhol
elkezdődnek a nagyobb munkálatok.
Így az Árpád tér, Attila
tér illetve a 4-es
felújítása is. A munka és a
közlekedés egyszerre lesz jelen az
utakon. Kiss Istvántól megtudtuk, nagyobb
útlezárásra nem kell
számítani az általuk
fenntartott mintegy 1500 km-nyi
úthálózaton.