A televízió még mindig őrzi uralmát a magyar nappalikban

Akt.:
Illusztráció
Illusztráció - © Fotó: mashable.com
Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza – Világszerte, így hazánkban is nőtt a televíziózással töltött idő.

A Nielsen Közönségmérés adatai szerint a tavalyi évben a magyar népesség naponta átlagosan 5 órát töltött a tévékészülékek előtt. Mindez talán annak is köszönhető, hogy soha nem látott népszerűségnek örvendenek a televíziós sorozatok. Nem egyszer dőltek meg a tengerentúlon a nézettségi rekordok egy-egy kultsorozat legújabb évadának képernyőre kerülésekor.

Nagy Sorozatrajongó

Az Invitel közelmúltban végzett Nagy Sorozatrajongó kutatása arra mutat rá, hogy a magyarokat is rendszeresen a televíziókészülék elé szögezi kedvenc sorozatszereplőjük sorsának alakulása. A több mint 5000 fő részvételével megvalósult nagyszabású, online felmérés szerint a megkérdezettek 63 százaléka legtöbbször a televízióban néz sorozatot, 36 százalékuk pedig három, négy vagy öt szériát is nyomon követ párhuzamosan. Lássuk, mit és hogyan néznek a magyarok! A televízió továbbra is egyeduralkodó a magyar nappalikban.

Újabb és újabb évadok

Az amerikai tévétársaságok egymás után rendelik meg az újabb évadokat, és egyre több, már bevált sikersorozatból készítenek ún. spin-offot, vagyis az eredeti történethez kapcsolódó témájú mellék­sorozatot.

De hazánkban is hasonló a helyzet: a régi klasszikusok mellett több csatorna készített az elmúlt időszakban is saját gyártású televíziós szériát. A sorozatok töretlen népszerűsége ellenére azonban az utóbbi időben nem készült átfogó, hazai sorozatnézési szokásokat vizsgáló felmérés. Az Invitel látva, hogy a tengerentúlon reneszánszukat élik a sorozatok, úgy döntött, feltérképezi, mi a jelenlegi helyzet ezen a téren Magyarországon. A vállalat ügyfélkörén túlmutató, január végén lezárult Nagy Sorozatrajongó kutatásának eredményei azt bizonyítják, hogy bár adottak a hagyományos tévézéstől eltérő lehetőségek, a többség még mindig a „klasszikus televíziózást” részesíti előnyben. A válaszadók 63 százaléka ugyanis legtöbbször televízióban nézi meg kedvenc sorozatát, a megkérdezettek közel fele pedig naponta néz tévésorozatot, míg 34 százalékuk hetente többször gyakorolja ugyanezt a tevékenységet.

A piacot vizsgálták

Az Invitelnél folyamatosan vizsgáljuk a piacot és az előfizetői igényeket, hogy mindenkor képesek legyünk megfelelni az átalakuló fogyasztói szokások által támasztott elvárásoknak. Éppen ezért mindig olyan szolgáltatásválaszték kialakítására törekszünk, amely minden ügyfelünk számára egyaránt nyújt lehetőségeket, a megfelelő ár-érték arányban” – mondta el Langsteiner Marianne, az Invitel lakossági és kisvállalati vezérigazgató-helyettese.

Nagy Sorozatrajongó kutatásunk számos érdekes eredményt hozott: kiderült például, hogy a vizsgálatban résztvevők legszívesebben vígjáték műfajú sorozatot rendeznének, de bűnügyi történeteket és krimit is alkotnának a magyarok, ha lenne rá lehetőségük. Illetve megdőlni látszik az az elmélet, miszerint a nők a sorozatokat, a férfiak pedig a focit nézik szívesebben.

ÉKN








hirdetés