A sötétséggel és a szmoggal is meg kell küzdeniük a pilótáknak

Lewis Hamilton
Lewis Hamilton - © Fotó: Getty Images
Lewis Hamilton olyan jó formában van, hogy ő a verseny favoritja.

Két hete Monzában befejeződött a Forma–1-es szezon európai része, s a most hétvégi futammal kezdődnek az Európán kívüli futamok. A sort a Szingapúri Nagydíj nyitja, amely villanyfényes futam lesz. Ez a verseny 2008-ban került be a versenynaptárba, így ez lesz a hetedik éve a Forma–1-es debütálása óta.

Miközben Európában a rajongók kiélvezhetik ennek az igazán extra futamnak minden előnyét, addig a helyszínen lévő versenyzők számára igencsak megterhelő az esti versenyzés. Felborul a bioritmusuk, az esti kezdés miatt nappal kell aludniuk a pilótáknak, hogy este fitten álljanak rajthoz. A Marina-öbölben kialakított utcai pálya nehezebben vezethető, mint egy épített. Fizikálisan is felkészültnek kell lenniük a pilótáknak, hiszen a magas hőmérséklet és a páratartalom sokat kivesz belőlük. A legnagyobb félelmet azonban az erre a térségre jellemző hirtelen jövő viharos eső okozza. Szerencsére eddig ilyesmivel még nem kellett szembenéznie a mezőnynek verseny közben, de mint mindig ezúttal is jósolnak a hétvégére zivatarokat.

Nehezíti a dolgukat

Ami miatt azonban főhet a feje a verseny szervezőinek, az a városra telepedett szmog. A szomszédos Indonéziában a farmerek erdőket égetnek, s emiatt az egészségügyi határértéket meghaladó szmog lepte el Szingapúrt. Több sporteseményt is le kellett mondani emiatt. A verseny szóvivője elmondta, a láthatóságot, az egészségügyi értékeket és a rendezhetőségi feltételeket vizsgálják a verseny megtartásával kapcsolatban. A szmog egyébként nem újdonság a Forma–1-ben, hiszen a Kínai Nagydíjjal kapcsolatban is többször szóba került a levegő minőségének kérdése. 2013-ban az Indiai Nagydíj utolsó edzését húsz perccel el kellett halasztani a rossz láthatósági viszonyok miatt.

Visszafele

Hamilton dolgát segíti, hogy a szingapúri pálya fekszik a Mercedesnek. Ez egy utcai pálya, s a karakterisztikáját tekintve nagyon hasonlít Monacóra és a Hungaroringre. Monacóban Nico Rosbergé, a Hungaroringen pedig Sebastian Vettelé volt az első hely, így elméletileg a Mercedes pilótái mellett még a Ferraris autóversenyző is labdába rúghat a hétvégén.

S hogy mi történt a tavalyi futamon? Hamilton megnyerte a Szingapúri Nagydíjat, amelyhez persze nagy tudásra és jó autóra is szüksége volt. Ezzel a sikerrel Hamilton átvette a vezetést az egyéni ponttáblán csapattársától, a verseny elején kieső Nico Rosbergtől. A második helyezett Sebastian Vettel lett, őt csapattársa, Daniel Ricciardo követte a bronzérmes helyen. Mint mindig, a biztonsági autót ki kellett küldeni a pályára. Ez is a szingapúri futam sajátossága.

A szingapúri egy utcai pálya 23 kanyarral. Itt az óramutató járásával ellenkező irányba halad a verseny. Mivel sok az első és második sebességfokozatú kanyar, így az átlagsebesség csak 175 km/óra körül várható, amely a monacói futamhoz teszi hasonlóvá. A Pirelli a lágy és a szuperlágy abroncsokat viszi Szingapúrba. A 61-körös Szingapúri Nagydíj szeptember 20-án, vasárnap magyar idő szerint 14 órakor kezdődik (élő M4).

– Amber PR –








hirdetés