A siker bizony kényelmessé tesz

Debrecen – A induló vállalkozások jobban odafigyelnek a tudatos tervezésre, mint a prosperálók.

A tudatos tervezés együtt jár a pénzügyi felkészültséggel, a beruházásokkal, és az induló vállalkozások sokkal inkább figyelnek erre, mint a már stabilan működő, prosperáló vállalatok – derül ki a CIB Bank és BellResearch közös kutatásából.

Homogén összkép

A magyar kisvállalatok közül tízből három a prosperáló kategóriába tartozik, és szintén jelentős az egyszemélyes vállalkozások aránya. A kutatása rávilágított arra, hogy viszonylag homogén az összkép a vállatok szervezeti jellemzőit tekintve, azonban merőben másképp tekintenek a cégük működésére és más elképzelések mentén tervezik jövőjüket. A „one man show” kategóriába azok a vállalkozások tartoznak, ahol a háztartás és a vállalkozás gazdálkodása egybefolyik és a cégben a tulajdonos többnyire egymaga dolgozik. Cégszerű működés jellemzi viszont a legnagyobb, úgynevezett prosperáló csoportot. Ez utóbbiba tartozó kisvállalatok nyereségesek, vagy nullszaldósak, stabil működéssel.

Hol, mekkorák?

Jól látszik, hogy a kisvállalatok nagyratörően terveznek, jövőjükkel kapcsolatban egyre inkább optimisták, de ezt egyelőre nem egy tudatos stratégia mentén teszik. Azok a kicsik, amelyek működésük során figyelmet fordítanak a tervezésre jóval nyitottabbak a beruházásokra, fejlesztésekre. Az induló és felfutó fázisban lévő vállalkozásoknál jóval tudatosabb működés jellemző, mint a one man show jellegű cégeknél. Előbbiek 67 százaléka tartja fontosnak a tervezést, míg az egyszemélyes cégek csupán 20 százaléka foglalkozik ezzel a kérdéssel. Érdekesség, hogy a már prosperálóknál a stabil működés során a tervezés, fejlesztés szerepét átveszi az elért státusz fenntartására való törekvés. Ez csak akkor változik meg, amikor a cég jövedelmezősége stagnálni kezd és felismeri, hogy pozíciói megtartása érdekében komolyabb erőfeszítéseket kell tennie. A vállalkozások többsége a közép-magyarországi régióban működik. Itt az átlagnál magasabb a gyorsan fejlődő vállalkozások aránya, viszont a túlélésért küzdők súlya is magas. Kelet-Magyarországon található a legtöbb egyszemélyes vállalkozás, míg az építkező szegmens vállalkozásai – melyek még főként háztartási jellemzőkkel bírnak, de elindultak a valódi vállalkozássá válás útján – főként a nyugati régióban tevékenykednek.

HBN



További hírek a Gazdaság kategóriából






hirdetés