A pelenka és a fogkrém is kelendő volt

A pelenka és a fogkrém is kelendő volt
© Illusztráció: Getty Images
Debrecen – Öt év után mennyiségben is újra nőtt a vegyiáruk és a kozmetikumok forgalma.

Háztartási vegyi áruból és kozmetikumból a kiskereskedelem mintegy 333 milliárd forint forgalmat bonyolított le 2014-ben; hat százalékkal nagyobbat, mint egy évvel korábban. Mennyiséget tekintve legutóbb 2010-ben nőtt a forgalom.

Átlag felett

Tavaly azonban újra növekedést, plusz két százalékot regisztrálhatott a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat, az előző évhez viszonyítva. Átlag felett nőtt a boltok bevétele tavaly, értéket tekintve a legnagyobb forgalmú húsz termék közül kilencből: például pelenkából, öblítőből és fogkrémből, mosószerből, toalett papírból. – Azt is tükrözik a kiskereskedelmi forgalom kedvezőre fordult trendjei, hogy az első, majd a második és harmadik negyedévben a Nielsen fogyasztói bizalmi indexe egy több éves időszak rekord szintjét érte el. Az index hatása tapasztalataink szerint két-három negyedév múlva érvényesül a kiskereskedelmi forgalomban – mutatott rá Barta Mónika, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. Tavaly fokozatosan javult a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok mennyiségi eladásának trendje; az első negyedévben még némi csökkenést regisztráltak, az egy évvel korábbi hasonló időszakhoz viszonyítva. Azután pozitívra változott a termékcsoport bolti forgalmának trendje, és a negyedik negyedévben már 3 százalékkal többet adtak el a kiskereskedelemben, mint egy évvel korábban.

HBN








hirdetés