A nők orral előre, a férfiak tolatva parkolnak

A nők orral előre, a férfiak tolatva parkolnak
© Illusztráció: pixabay.com
Debrecen – A férfiakra parkolás közben sokkal inkább jellemző a tükörhasználat, mint a nőkre.

Az autózásban fennálló nemi különbségek parkolási szokásainkban is tetten érhetők. A férfiak 61 százaléka vezet autót, ráadásul az erősebb nem 41 százaléka olyan autóval közlekedik, amelyet egyedül használ. A nők esetében ez az arány csupán 41 százalék, s mindössze a hölgyek egyötöde ülhet teljesen saját – tehát nem a családi – autó volánja mögé.

A nők orral

A magyar sofőrök parkolási szokásainak vizsgálatából kiderült, hogy a nők orral előre parkolnak szívesebben, míg a férfiak inkább tolatva. A válaszadók kicsivel többen gondolják úgy, hogy jobb orral előre parkolni. Parkoláskor a férfiakra sokkal inkább jellemző a tükörhasználat, mint a nőkre. A hátrafordulás inkább a nőkre jellemző, hiszen 60 százalékuk vallja, hogy minden parkolásnál így tesz, míg a férfiaknál ez az arány alacsonyabb az átlaghoz képest. A nőkkel előfordul, hogy mást kérnek meg, hogy parkoljon be helyettük. A 18-59 éves autóvezetők 15 százalékával fordult már elő, hogy valaki mást kértek meg, hogy parkoljon be helyettük. Az ilyen segítséget igénybe vevők körében sokkal több a nő, a 40 év alatti és a felsőfokú végzettségű.

Megkér valakit

A hölgyek egynegyedével fordul elő kisebb-nagyobb rendszerességgel, hogy mást kérnek meg, hogy parkoljon be helyettük. A férfiak 93 százalékával (saját bevallásuk szerint) még nem fordult elő, hogy más parkolt volna be helyettük. A férfiak a szűk helyekre is beállnak, a nők szeretnek kényelmesebben kiszállni. Minden negyedik férfi olyan helyre is beáll autójával, ahol azután nehéz kiszállni. Mindössze 17 százalékuk válaszolta, hogy szűkös helyre történő parkolás helyett inkább tovább keres parkolóhelyet. Tízből mindössze egy női sofőr vállalja a nehézkes kiszállást az autóból egy szűkös helyre történő parkolás után. A megkérdezettek kétharmadával már előfordult, hogy gumiabroncsával súrolta a padkát, vagy ütközött a járdaszegéllyel.

HBN


file6w72pb6gwxwushqefwn
Budapest - Egyre közelebb kerül a piaci bemutatáshoz a japánok újdonsága, a kompressziógyújtással üzemelő benzinmotor. Dízotto-motor – így is lehet nevezni a Mazda legújabb fejlesztését, a Skyactiv-X motortípust. A dízel- és benzinhajtás eltérő előnyeit kombináló újítás egy dízelelven működő benz...








hirdetés