A montreali buckákon küzd tovább a száguldó cirkusz

Vajon idén is Hamilton nyer?
Vajon idén is Hamilton nyer? - © Fotó: Getty Images
Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza – Tavaly Lewis Hamilton nyert Nico Rosberg és Valtteri Bottas előtt Montrealban.

A száguldó cirkusz csapatai a csillogó monacói futamot egy másik nagyon kedvelt helyszínre cserélik, mégpedig Montreal buckás utcáira. A hétvégén rendezik meg a Kanadai Nagydíjat, amely bár már elvesztette a monopóliumát az észak-amerikai földrészen, de az óriási amerikai piac miatt így is nagyon fontos résztvevője a világbajnokságnak. A Montrealt övező csodálatos környezet és a sűrű éjszakai élet, ötvözve az erős francia behatással egyedülálló atmoszférát kölcsönöz a városnak. Ez megkülönbözteti a többi észak-amerikai várostól, s Barcelona és Silverstone után a Forma-1-es naptár egyik kedvenc megállóhelyévé teszi – fogalmazott az Amber PR.

Párhuzam

Érdekes versenyhétvége elé nézünk, ami Lewis Hamilton és Daniel Ricciardo személyét illeti, s lehet, valamilyen párhuzam alakul ki pályafutásuk ezen pontján. Tavaly Lewis Hamilton egy monacói blamázst követően – amikor a csapata miatt az első helyet egy harmadikra kellett cserélnie – nyert Kanadában. Hamilton az idei monacói futamról már a győztes trófeával térhetett haza. Sokáig úgy volt, hogy Daniel Ricciardo nyeri a városállam futamát, ám a szervízcsapata ügyetlenkedése miatt elúsztak győzelmi esélyei, és kénytelen volt beérni a második helyezéssel. Ha a Red Bull szárnyalása folytatódik, s a sorstól kárpótlást kap az ausztrál pilóta, joggal várhatjuk őt a dobogóra, talán pont a tetejére, az észak-amerikai nagydíjon.

Megerőltető

A Kanadai Nagydíj mindig is arról volt híres, hogy élvezetes versenyt láthat a publikum, ha másért nem, a sok autótörés miatt. Az elmúlt évben azonban unalmasan alakult a futam, a Mercedesek ismét megmutatták erejüket, illetve az eddig csak a negyedik helyig jutó Valtteri Bottas végre megtörte a megszokottat, és dobogóra állhatott a ferraris pilóták nagy bánatára.

A montreali pálya arról ismert, hogy nagyon igénybe veszi az autók motorját, fékrendszerét és az abroncsokat, hiszen a hosszú egyenes mellett egy sor szűk kanyar nehezíti a pilóták dolgát. Az igazán nagy megpróbáltatást az okozza, hogy ez a pálya rendelkezik a versenynaptár aszfaltcsíkjai közül a leggyorsabb részekkel, s emellett a leglassabbakkal is. Így a tökéletes motornak nagyon rugalmasnak kell lennie, miközben elég erősnek ahhoz, hogy a szűk és lassú kanyarokból ki lehessen gyorsítani. Négy fékezési zóna található a pályán, ahol 300-ról 120 km/h-ra kell lassítani. Miután az autók így is kevés tapadással hajtanak, és rengeteg üzemanyagot cipelnek, ez még nagyobb terhet ró a fékekre és az abroncsokra.

A verseny és a pálya

A montreali olyan ideiglenes pálya, mint a monacói vagy a Melbourne-i. Ez azt jelenti, hogy az aszfaltcsík nagyon poros és csúszós a hétvége kezdetén. A köreredmények azonban folyamatosan javulnak, még a verseny során is, mivel egyre több gumi tapad az aszfaltra. A kemény kanadai tél miatt helyenként buckás a pálya, így ezt figyelembe kell venni az autóbeállításkor. A Gilles Villeneuve-ről elnevezett pálya egy kicsit olyan, mintha a monacói és a monzai pálya kombinációja lenne. A 70-körös Kanadai Nagydíj vasárnap 20 órakor kezdődik (tv.: Duna TV, élő). A pálya hossza 4,361 km, a teljes versenytáv 305,270 km, a körrekordot Rubens Barrichello tartja 2004-ből (1,13.622).

Tavaly Lewis Hamilton (Mercedes) nyert, a második helyen Nico Rosberg (Mercedes) ért célba, míg a bronzérmes Valtteri Bottas (Williams) lett.

HBN








hirdetés