A minőségi sonkát keresik a vevők

Budapest – Az elmúlt években a magas árérzékenység visszavetette e termékek iránti keresletet.

Egyre keresettebbek a minőségi húsvéti füstölt húskészítmények a magyar boltok polcain. A korábbi években jellemző árérzékenység enyhülni látszik, miközben a füstölt termékek mintegy 70 százalékát még mindig a húsvéti szezonban vásárolják meg a fogyasztók.

Sokallták az árát

A húsipari szereplők számítása szerint a korábbi évekhez képest nagyobb arányban fogják a minőségi, sok esetben prémium kategóriás füstölt termékeket keresni a fogyasztók a húsvéti szezonban. Ezen belül pedig a korábbi éveknél nagyobb keresletre számíthatnak a tradicionális ízeket előcsalogató, hagyományos technológiával készült termékek is. „Az elmúlt években kiemelkedően magas árérzékenység volt jellemző, ami részben visszavetette, részben pedig a gyenge minőségi termékek irányába mozdította el a keresletet. A húsvéti füstölt termékek volumenében most sem várható jelentősebb növekedés, de jó hír, hogy a piaci visszajelzések szerint újra nő a minőségi termékek iránti igény” – mondta Kovács László, a Pápai Hús Kft. ügyvezető igazgatója.

Szezonális készítmény

A húsvétot megelőző néhány hetes időszak egyértelműen a főszezon a füstölt hústermékek piacán. A korábbi évek felmérései szerint az évnek ebben az időszakában mintegy 5500-6000 tonna fogy ezekből a készítményekből, amely körülbelül 7-8 milliárd forint bevételt jelent a kiskereskedelem, illetve az élelmiszeripari gyártók számára. A sonka, illetve a füstölt húskészítmények kifejezetten szezonális termékek. Ezeknél a fogyasztás mintegy hetven százaléka húsvétkor történik.

HBN