A magyarok az üzenetküldő alkalmazásokat favorizálják

Akt.:
A magyarok az üzenetküldő alkalmazásokat favorizálják
© Fotó: kutyu.hu
Budapest, Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza – A Telenor hét országban vizsgálta meg a rutinos mobilhasználónak számító fiatalok szokásait.

A magyar felhasználók számára a hagyományos mobil hanghívás még fontosabb a Facebook Messengernél és a hasonló üzenetküldő appoknál, viszont az SMS-ezésnél már népszerűbb a Viber és más csevegőappok.

A Telenor Research, a cégcsoport kutatással foglalkozó szervezete a 16–35 év közötti felhasználók mobilkommunikációs szokásairól készített átfogó kutatást olyan magyar, szerb, svéd, norvég, thai, maláj, és pakisztáni fiatalok vizsgálatával, akik „digitális bennszülöttnek”, vagyis a digitális szolgáltatásokat rutinosan használóknak számítanak. A Telenor azért ezt a demográfiai csoportot térképezte fel, mert szokásaik hasznos tapasztalatokkal szolgálhatnak a jövőben megjelenő, a felhasználók szélesebb körét célzó kommunikációs szolgáltatások fejlesztéséhez.

Ami fontos, telefonon intézik

A kutatás hazai fiatalokra vonatkozó eredményei azt mutatják, hogy a magyar fiatalok többsége (78 százalék) leginkább telefonálni szokott a mobilján, ám a második leggyakoribb tevékenységnek már (72 százalék) a különböző üzenőappok, például a Facebook Messenger vagy Viber használata számít.

A felmérés eredményeiből ugyanakkor az is kiderült, hogy a magyar fiatalok számára a legfontosabb a hagyományos hanghívás, ugyanakkor az üzenőappokban töltenek el több időt. Érdekesség, hogy míg a magyarok nagyjából azonos arányban vesznek igénybe hagyományos távközlési szolgáltatásokat (például mobilhívást, SMS-t) és internetes szolgáltatásokat (például Viber, Skype), ezzel szemben a maláj és thai fiatalok körében inkább az internetes szolgáltatások népszerűbbek, Szerbia pedig azzal tűnt ki, hogy az ott élő fiatalok indítják a legtöbb hagyományos hívást és SMS-t: 94%-uk legalább naponta egyszer mobiltelefonál.

Játék

Az üzenetküldő appok napi használatában a magyar fiatalok megelőzik skandináv vagy pakisztáni társaikat, a szerb, maláj és thai felhasználókat viszont nem. A kapcsolattartáson túl egyre többen játszanak is az okostelefonokon: e tevékenységben a magyar, thai és maláj fiatalok jeleskednek – derül ki a felmérés eredményeiből. A Telenor Research adatai szerint a fiatal mobilhasználók 78 százaléka használta a Facebook Messengert az ismerőseivel való mobilos kapcsolattartásra a felmérést megelőző 6 hónap során, a népszerűségben második helyen pedig az e-mailezés áll 70 százalékos aránnyal.

Hang és videó

A harmadik és negyedik helyet a chat mellett internetes hang-, és videohívást kínáló Viber és Skype alkalmazások állnak 52 és 39 százalékos részesedéssel. Meglepő eredmény, hogy az Instagram fotómegosztó alkalmazás beépített üzenőfunkciója révén 15 százalékos arányával megelőzi a WhatsApp üzenetküldő appot, amelyet a felhasználók 13 százaléka használt a kutatást megelőző 6 hónap során. A Twitter (9 %), az Apple iMessage (9 %) és a Snapchat (8 %) itthon jóval kevésbé népszerűek – derül ki a felmérésből.

Ha a legfrissebb eredményeinket összevetjük a korábbi kutatásokkal, kiderül, hogy a „digitális bennszülöttnek” számító felhasználók egyre nagyobb mértékben használják internetalapú kommunikációra okostelefonjaikat, függetlenül attól, hogy a preferenciáik piacról piacra változnak. Ugyanakkor a statisztikák azt mutatják, hogy a hanghívás és az SMS továbbra is fontos részét képezik a kapcsolattartásnak a vizsgált országokban” – mondta el Bjorn Taale Sandberg, a Telenor kutatásvezetője az eredmények publikálása kapcsán.

Inkább az interneten

Az üzenetküldő alkalmazások a mobilinternet terjedésének köszönhetik globális népszerűségüket: Malajziában, Thaiföldön és Szerbiában kiemelkedően sokat használják a fiatalok ezeket az alkalmazásokat.

A kép sem mellékes már

A csevegőappokon túl az internetalapú hang-, és videohívások is egyre nagyobb teret hódítanak a felhasználók körében, ezeknek a vizsgált országok közül Thaiföldön van a legnagyobb sikerük. Európában a szerb fiatalok a legaktívabb felhasználók, 49%-uk telefonál az internet segítségével, és 30%-uk pedig napi szinten szokott videotelefonálni. A lehetőség egyelőre egyáltalán nem népszerű északon, a norvég és svéd fiatalok harmada sosem használ ilyen kommunikációt, pedig a használathoz szükséges szélessávú internet rendelkezésre áll, ám ott a mobil­internet még nem túl olcsó, ellenben a mobil hanghívással és az SMS-sel, ami igen.

– kutyu.hu –








hirdetés