A magyar lakosság fele saját vállalkozást indítana

Akt.:
A magyar lakosság fele saját vállalkozást indítana
© Fotó: Derencsényi István
Budapest – A magyar lakosság 48 százaléka szívesen indítana saját céget, vagy betársulna egy már meglévő vállalkozáshoz, főként a 18-24 éves korosztály vállalkozna, náluk ez az arány eléri a 68 százalékot – derül ki a Budapest Bank Zrt. megbízásából az NRC által készített online kérdőíves felmérésből.

Az MTI-nek eljuttatott közlemény szerint a reprezentatív vizsgálatban a 18-50 év közötti internetezők köréből 1000 embert kérdeztek meg.

A felmérésből kiderült: bár magas a vállalkozásra nyitottak aránya, csupán a megkérdezettek 27 százaléka rendelkezik pontos vállalkozási tervvel, és mindössze 6 százalékuk tette meg a szükséges előkészületeket is egy cég elindulásához.

A saját vállalkozás indításánál a motivációs tényezők közül a válaszadók 83 százaléka az önállóságot, 30 százaléka a rugalmas munkaidőt, 24 százaléka pedig az alkalmazottinál magasabb jövedelem ígéretét emelte ki.

A felmérésben résztvevők 64, a 25 évnél fiatalabbaknak pedig a 77 százaléka nyilatkozott úgy, hogy saját forrásból indítaná be vállalkozását. Népszerű pénzügyi eszköz még a válaszolók szerint a pályázati forrás vagy az állami támogatás. A vállalkozó kedvűek negyede banki finanszírozást is felhasználna vállalkozása elindításához.
A felmérésből kiderül: a megkérdezettek 78 százaléka szerint a vállalkozás beindítását leginkább az anyagi lehetőségek korlátozzák, egyebek között a kezdő tőke és anyagi tartalék hiánya, valamint a kiszámíthatatlanság. A felmérésben résztvevők 46, illetve 37 százalékát a vállalkozáshoz szükséges kapcsolatok és a vállalkozói ismeretek hiánya riasztja el az önálló vállalkozás alapításától. Ez az arány különösen a 18-24 évesek körében magas, eléri az 59, illetve az 57 százalékot.

A Budapest Bank a nyolc magyarországi nagybank egyike, országos hálózata csaknem 100 bankfiókot foglal magában. Teljeskörű pénzügyi szolgáltatásokat kínál a lakosság és a vállalkozások számára egyaránt. A banknál külön csoport foglalkozik a mikrovállalkozások számára igényre szabott szolgáltatásokkal és tanácsadással, hat éve működő Dobbantó programja pedig vállalkozási ismereteket nyújt.

– MTI –



További hírek a Gazdaság kategóriából






hirdetés