A lét a tét az autószalonokban (is)

A lét a tét az autószalonokban (is)

Egyesek szerint az új autók piacán az
idei a „nagy halál” éve lesz,
hiszen a gyenge forint és a drága hitelek
szorításában akár negyven
százalékuk is becsukhatja a kaput.

A lét a tét


A gépjármű
márkakereskedők az elsők
között tapasztalhatták meg


Magyarországon azt, hogy mi fán terem
a kapitalizmus
. Többségük
használt autókkal kezdte, majd elnyerte
valamelyik márka
értékesítési jogát,
és egyszer csak azt vette észre, hogy kis
túlzással már minden
utcasarkon az ő márkáját
kínálja valaki.
Az
importőrök és a
márkakereskedők érdeke már
évekkel ezelőtt elvált
egymástól – ha ugyan egybeesett valaha is
-, és nagyon úgy fest, hogy előbbiek
ezekben a vérzivataros időkben is elengedik
(vagy inkább nem fogják meg?)
utóbbiak kezét. Mintha a
vezérképviseletek arra
játszanának, hogy „hulljon a
férgese”, és a
túlélőkkel menjen tovább a
verkli.


Egyesek szerint az új autók piacán
az idei a „nagy halál” éve
lesz, hiszen a gyenge forint és a drága
hitelek szorításában
akár negyven százalékuk is
becsukhatja a kaput.
A januári
értékesítési adatok ezt a
várakozást látszanak
alátámasztani, hiszen a
személyautók piacán a forgalomba
helyezett új járművek száma
márkánként 40-70
százalékkal csökkent az egy
évvel korábbihoz képest.
Történt mindez annak ellenére, hogy
a hatalmas készleteiktől mindenáron
szabadulni akaró kereskedők
autónként akár
egymillió forint árengedményt is
adnak
, csak vigyék a
négykerekűt.


A válságnak egyetlen előnye az
lehet, ha tisztul a piac, bár arra semmi
garancia, hogy a hazardőrök tűnnek el,
és a kevésbé kapzsi, ám
hosszú távra tervező kereskedők
maradnak talpon. Már csak azért sem,
hiszen aki komolyan vette a szakmát, az
súlyos százmilliókat
invesztált bele
, és könnyen
lehet, hogy ez lesz a végzete…


Petneházi Attila

E-mail:petnehazi@naplo.haon.hu